ابراز همدردی مجمع تقریب مذاهب اسلامی با ملت فلسطین

ابراز همدردی مجمع تقریب مذاهب اسلامی با ملت فلسطین

جاوید شو: معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با سفیر فلسطین در ایران، با ملت فلسطین ابراز همدردی کرد.


به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، محسن مسچی معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب روز سه شنبه در دیدار با صلاح زواوی، سفیر فلسطین در ایران ضمن ابلاغ سلام حجت الاسلام حمید شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اظهار داشت: برای ابراز همدردی با مردم قهرمان فلسطین درپی حوادث اخیر در این کشور به سفارت آمده است.
وی اضافه کرد: از سال قبل در مجمع تقریب حرکت بسیار عالی و گسترده ای در ارتباط با موضوع فلسطین شروع شده است؛ سال قبل که موضوع نرمال سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی پیش آمد، یکی از اقدامات مهم مجمع جهانی تقریب این بود که با علمای بزرگ شیعه و سنی در داخل و سراسر جهان برای ستاندن بیانیه، سخنرانی و مصاحبه در محکومیت نرمال سازی روابط با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار نماید.
مسچی اظهار داشت: از علمای نجف و دیگر علمای کشورهای اسلامی، علمای شیعه و اهل سنت داخل، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اساتید و فضلای حوزه های علمیه و دانشگاه ها بیانیه گرفتیم که حدود ۸۰۰ نفر از بزرگان قم و اساتید و مدرسین آن و دهها مجموعه علمائی و فرهنگی این بیانیه را امضا کردند؛ به ۱۲ نفر از مراجع عظام هم نامه نوشتیم و از آنان در تحریم نرمال سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی فتوا گرفتیم که کار بسیار بزرگی بود و همه اینها در یک کتاب جمع آوری شده است و به شما تقدیم می نماییم.
معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب اضافه کرد: کاری دیگری که در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی انجام شد، برگزاری چندین وبینار داخلی و بین المللی مجازی راجع به قدس شریف و فلسطین بود که از سال قبل در مجمع تقریب داشتیم؛ یکی از آنها در لبنان انجام شد و در سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی، راجع به قدس و فلسطین بحث و سخنرانی های زیادی داشتیم و بتازگی هم وبیناری تحت عنوان قدس محور وحدت و حیات اسلام انجام شد.
وی با اشاره به شعار «امروز ایران و فردا فلسطین» که در اوایل انقلاب مطرح می شد، گفت: ما موضوع ایران و فلسطین را کاملا در رابطه با هم می دانیم؛ فلسطین نه فقط موضوع دینی، اسلامی، عربی، اخلاقی و انسانی است بلکه یک موضوع مهم برای جامعه بشری است و جامعه بشری باید به موضوع فلسطین توجه ویژه داشته باشد.
در این دیدار صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران ضمن ابراز خرسندی از دیدار با معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب و قدردانی از دبیرکل مجمع تقریب به خاطر پشتیبانی از مبارزین فلسطینی، تاکید کرد: امروز مبارزین فلسطینی در غزه، کرانه باختری، قدس و دیگر شهرها قویتر از گذشته شده اند؛ ما مطمئن هستیم که کوشش های مردم فلسطین و مقاومت نتیجه می دهد و غده سرطانی اسرائیل که حضرت امام به آن اشاره کردند، از بین خواهد رفت.
صلاح زواوی اظهار داشت: ارتباط بنده با امت ایران بعنوان سفیر یک کشور نیست، بلکه این ارتباط برای تحکیم وحدت کشورهای اسلامی و آزادی فلسطین است که حضرت امام راحل به آن اشاره کردند.
وی در قسمتی از سخنان خود به هم پیمانی برخی کشورها با صدام در جنگ تحمیلی مقابل ایران اشاره و اشاره کرد: با کمال تأسف صدام، اشتباه بزرگی کرد و آزادی فلسطین را به تاخیر انداخت و اگر مسئله جنگ نبود ما امروز در فلسطین بودیم و امیدواریم کشورهای اسلامی تجربه زشت او را تکرار نکنند و این تجربه درس بزرگی برای اسرائیلی ها باشد و بدانند که کوشش های ضدیت با این رژیم جعلی در فلسطین متوقف نمی گردد.
زواوی اشاره کرد: مشکل اصلی فلسطین، هم پیمانی بین صهیونیست ها و آمریکا برای ایجاد کشور بزرگ اسرائیل، شامل فلسطین، اردن، سوریه، عراق، مصر، عربستان و مدینه منوره است.
سفیر فلسطین با نشان دادن نقشه های جغرافیائی، توطئه صهیونیست ها در اشغال سرزمین های اسلامی را تشریح نمود و اظهار داشت: نقشه رژیم صهیونیستی بزرگ که روی سکه هایشان نیز نقش بسته است، در حقیقت نقشه ترامپ مقابل فلسطین است.
در اختتام این دیدار، معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب، کتاب «فلسطین از نهر تا بحر» و همین طور کتابی از مجموعه فتاوای علمای شیعه و اهل سنت داخل و خارج در مورد فلسطین که بتازگی از طرف مجمع تقریب چاپ شده را به سفیر فلسطین تقدیم کرد.



منبع:

1400/02/28
21:47:23
5.0 / 5
938
تگهای خبر: فرهنگ , كتاب
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
جاوید شو جاوید شو