با خانه تاریخ آلمان آشنا شوید

روایتی جذاب از تاریخ  معاصر آلمان

روایتی جذاب از تاریخ  معاصر آلمان

جاوید شو: تاریخ معاصر آلمان را با ما تجربه كنید كه بر روی سایت خانه تاریخ قرار گرفته، تنها یك تبلیغ نیست، بلكه بهترین تعریف برای مكانی است كه تاریخ آلمان را از زمان جنگ جهانی دوم تابحال روایت می كند.



به گزارش جاوید شو به نقل از مهر، بی گمان خودكشی هیتلر، اشغال آلمان به دست فاتحان جنگ جهانی دوم، فتح برلین توسط ارتش سرخ شوروی و اتحاد آلمان شرقی و غربی تنها اتفاقات مهم تاریخ معاصر آلمان نیستند. تاریخ معاصر آلمان روزهای تلخ و شیرین زیادی به خود دیده است و بدون تردید خانه تاریخ آلمان بهترین مكان برای آشنایی با دوره معاصر است.
این خانه كه در فضایی با مساحت ۲۲ هزار متر مربع در شهر بن بنا شده است، موزه ای با عنوان «داستان ما» دارد كه در آن هفت هزار شی و سند تاریخی از سال ۱۹۴۵ تا به امروز به معرض نمایش گذاشته شده است. در این موزه هر شی داستانی از وقایع سیاسی و تحولات اجتماعی در رابطه با تاریخ معاصر آلمان را روایت می كند.
همچنین در این موزه، برای آشنایی بهتر بازدیدكنندگان راهنمای صوتی و بروشور وجود دارد. از جانب دیگر، هر هفته تورهای آشنایی با موزه برای دانش آموزان، دانشجویان و علاقه مندان برگزار می گردد. در این تورها، راهنمایان موزه درباره اسناد و آثار تاریخی به بازدیدكنندگان توضیح می دهند.
علاوه بر موزه، هر سال، چهار نمایشگاه موقت هم در خانه تاریخ آلمان برگزار می گردد. «اسلام در اروپا»، «پرتره های یهودی» و «سفر به آلمان» همچون نمایشگاه هایی است كه تابحال در این خانه برگزار شده است.
برای بازدید از این خانه، لازم نیست كه حتما حضوری تا شهر بن بروید. مسؤلان موزه امكان بازدید مجازی از هزاران سند و شی تاریخی را مهیا كرده اند. در این بخش، اشیای مختلف در دسته بندی های متفاوت قرار گرفته اند و با جستجوی ساده، امكان تماشای آنها در سایت وجود دارد.
این خبر را رایزنی فرهنگی ایران در آلمان برای انتشار در اختیار مهر گذاشته است.

1398/12/05
14:08:34
5.0 / 5
4190
تگهای خبر: سفر , فرهنگ , موزه
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
جاوید شو جاوید شو