علی اكبرپور، پیشكسوت موسیقی گیلان تجلیل می گردد

علی اكبرپور، پیشكسوت موسیقی گیلان تجلیل می گردد

جاوید شو: برنامه موسیقی شناسی گیلان در ادامه سلسه برنامه «خنیاگران سرزمین مادری»با نوای موسیقی گیلكی و تجلیل از علی اكبرپور پیشكسوت موسیقی خطه گیلان برگزار می گردد.


به گزارش جاوید شو به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، برنامه «خنیاگران سرزمین مادری» با تجلیل از استاد علی اكبرپور پیشكسوت موسیقی گیلان با هدف شناخت و بررسی موسیقی گیلان روز پنجشنبه (۱۵ شهریور ماه) در فرهنگسرای ارسباران برگزار می گردد.
این برنامه در دو بخش و با اجرای موسیقی گیلان اجرا می گردد. بخش اول این برنامه به اجرای موسیقی شرق گیلان اختصاص دارد كه توسط گروه دیلمون و هنرمندی صفر علی رمضانی و محمود فرخی نژاد اجرا می گردد. همینطور در بخش دوم هم آرمین فریدی موسیقی تالشی را روی صحنه می برد.
محسن سلیمانی، رییس فرهنگسرای ارسباران هدف از اجرای برنامه خنیاگران سرزمین مادری را مطالعه موسیقی اقوام در بافت فرهنگی اجتماعی آن دانست كه در این باره با دو مقوله قوم و فرهنگ مواجه هستیم و در بطن آن پدیده ای به نام موسیقی با عنایت به اینكه هر قومی خصوصیت های فرهنگی خاصی مثل زبان، آیین، رسوم، موسیقی و ابزارهای موسیقیایی خودش را دارد، شكل گرفته است.
برنامه «خنیاگران سرزمین مادری» به همت فرهنگسرای ارسباران و با محوریت موسیقی شناسی اقوام ایرانی از سال ۱۳۹۵ نشست های خویش را شروع كرده و هر فصل به یكی از اقوام ایرانی می پردازد. برنامه موسیقی شناسی گیلان ساعت ۱۸ روز پنجشنبه، ۱۵ شهریور ماه در فرهنگسرای ارسباران اجرا می گردد.
علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا رجوع كنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.



1397/06/16
00:46:12
0.0 / 5
4578
تگهای خبر: هنرمند
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
جاوید شو جاوید شو