افتتاح نمایشگاه عكاسان ایرانی در مركز مطالعات فرهنگی گوتینگن

امید و نمایش فرهنگ امروز ایرانی ها در آلمان

امید و نمایش فرهنگ امروز ایرانی ها در آلمان

به گزارش جاوید شو امید نام نمایشگاه عكس آرش زندیه و شیرین عابدی، دو عكاس ایرانی الاصل آلمانی است كه اخیرا در مركز مطالعات فرهنگی گوتینگن افتتاح شده است.



به گزارش جاوید شو به نقل از مهر، آرش زندیه و شیرین عابدی هر دو در آلمان رشد كرده اند و در زمان بزرگسالی به صورت مستقل و برای شناخت سرزمین والدین خود به ایران سفر كرده اند. آنها در نمایشگاه امید، تصاویری از مردم ایران و زندگی اجتماعی آنها را در معرض نمایش عمومی گذاشته اند.
آرش زندیه بعد از تصادفی شدید و از دست دادن كارش به ایران سفر كرد. او انتظار داشت كه در ایران با تروریست ها و مذهبیون متعصب مواجه شود، اما متوجه شد كه اغلب مردم ایران بسیار صمیمانه برخورد می كنند. آنها علیرغم مشكلات اقتصادی، بسیار میهمان نواز و پر از امید هستند. زندیه با مرور خاطرش اظهار داشت: «من شبی به روستایی نزدیك تهران سفر كرده بودم و زن پیری در آنجا مرا به خانه كاهگلی خود دعوت كرد. او سخاوتمندانه از من پذیرایی كرد و اجازه داد تا شب را در آنجا بمانم.»
تصویر صورت خنده رو این پیرزن با روسری گلدار در قابی بزرگ در نمایشگاه دیده می شود. در این نمایشگاه، تصاویر مربوط به كودكان كار هم وجود دارد. برای مثال، عكسی از دختری دست فروش و خواهر كوچك ترش بر روی دیوار نصب شده است. با وجود آنكه دختر دست فروش سن كمی دارد اما سختی های زندگی بر روی چهره اش تأثیر گذاشته است.
شیرین عابدی، دیگر عكاس شركت كننده در این نمایشگاه است. وی خاطرنشان كرد كه در مدرسه همواره مجبور بوده تا درباره شرایط ایران توضیح دهد. این در شرایطی است كه در آن زمان، خودش هم اطلاعات چندانی درباره ایران نداشته است. عابدی در سن ۲۰ سالگی برای یكسال كار در آژانس خبری به ایران سفر كرد. وی در ایران تجربه های جالبی به دست آورد. با وجود همه مشكلات موجود، او اعتقاد دارد كه وجود رژیم جمهوری اسلامی برای ایران ضروری می باشد. چون كه امنیت در ایران وجود دارد و این در شرایطی است كه كشورهای همسایه ایران، چنین امنیتی ندارند.
عابدی از زندگی روزمره در ایران عكاسی كرده است و عكس ها در سایز كوچك چاپ شده اند. در یكی از عكس ها، كودكانی دیده می شوند كه كنار هم خوابیده اند، عكسی دیگر، جشن فارغ التحصیلی دانش آموز دختری را نشان داده است و در قاب دیگری صحنه ای از مراسم عروسی به معرض نمایش گذاشته شده است.
نمایشگاه امید تا ۲۷ ژوئن سال جاری در مركز مطالعات فرهنگی برای بازدید عمومی برپاست.

1398/02/28
14:36:42
5.0 / 5
4269
تگهای خبر: سفر , شركت , فرهنگ
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
جاوید شو جاوید شو