برگزاری همایش بین المللی گفتگوهای فرهنگی ایران و چین

برگزاری همایش بین المللی گفتگوهای فرهنگی ایران و چین

جاوید شو: همایش بین المللی «گفتگوهای فرهنگی ایران و چین» توسط گروه چینی دانشگاه شهید بهشتی، 27و 28 مهرماه انجام می شود.


به گزارش جاوید شو به نقل از ایسنا، با توجه به پیشینه روابط تاریخی و تعاملات فرهنگی بین ایران و چین از دیرباز و رشد حال حاضر جایگاه چین در سطح بین الملل، لزوم تعمیق بخشیدن به درک و دانش دوجانبه، در فضای آکادمیک دو کشور امری بدیهی و ضروری می باشد. به همین دلیل برگزاری این همایش توسط گروه زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی بعنوان نخستین گروه زبان چینی در ایران می تواند موجب آشنایی هر چه بیشتر پژوهشگران و فعالان دانشگاهی دو کشور باشد و ارتباطات و تعاملات دو کشور در سایه پژوهش های تاریخی و فرهنگی و فضای گفتمانی اهل علم عمق بیشتری پیدا کند و از سویی زمینه ساز ایجاد فرصت های همکاری علمی و فرهنگی برای دانشگاه، اعضای هیات علمی و دانشجویان و دانش پژوهان باشد.
ایجاد محورهای تحقیقی در حوزه علوم انسانی مثل ایران شناسی؛ چین شناسی و ایجاد گفتمان های تاریخی و فرهنگی و ادیانی و زبانی جهت رشد و توسعه این محورها در فضای آکادمیک دو کشور محورهای اصلی ایم همیش دو روزه هستند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، علاقمندان تا 10 مهرماه فرصت دارند که مقالات خودرا به آدرس iranchinaconference@sbu.ac.ir ارسال نمایند.
همین طور شماره های ۰۹۳۰۷۴۵۸۹۹۰ و ۲۹۹۰۵۱۸۵ برای تماس تلفنی در نظر گرفته شده است.





منبع:

1400/06/12
17:28:48
5.0 / 5
855
تگهای خبر: فرهنگ
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
جاوید شو جاوید شو