فراخوان بازار جهانی سی و دومین نمایشگاه كتاب تهران منتشر گردید

فراخوان بازار جهانی سی و دومین نمایشگاه كتاب تهران منتشر گردید

جاوید شو: موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران فراخوان بازار جهانی كتاب سی و دومین دوره نمایشگاه بین المللی كتاب تهران را منتشر نمود.



به گزارش جاوید شو به نقل از مهر، ناشران، مؤسسات، نهادها، تشكل های نشر و آژانس های ادبی داخلی و خارجی بر طبق این فراخوان می توانند تا تاریخ 12 اسفند به پایگاه الكترونیكی نمایشگاه بین المللی كتاب تهران (www.tibf.ir) بازگشت و ثبت نام نمایند. در متن این فراخوان آمده است:
به اطلاع كلیه ناشران، مؤسسات، نهادها، تشكل های نشر و آژانس های ادبی داخلی و خارجی می رساند بازار جهانی كتاب سی ودو مین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در بخش بین الملل برپاخواهدشد. بدین وسیله از متقاضیان درخواست می شود با رعایت شرایط اعلامی، حداكثر تا تاریخ 12 اسفند 1397 با ثبت نام و نمایش مستندات به دبیرخانه مرتبط واقع در مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، نسبت به نمایش و معرفی دستاوردهای خود در بازار جهانی كتاب اقدام نمایند.
بازار جهانی كتاب، فضایی برای شناساندن بهتر ظرفیت های صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران و مراودات فرهنگی در عرصه بین الملل است. نمایش قابلیت های نشر كتاب ایران به فعالان بین المللی، زمینه سازی مقدمات برقراری رابطه حرفه ای میان ناشران ایرانی و خارجی و هم چنین بررسی مشكلات و راهكارهای نشر بین الملل، ازجمله اهداف برگزاری این بازار است. بر همین اساس، بخش ها و فعالیت هایی برای این بخش در نمایشگاه به شرح زیر دیده شده است:
1.آژانس های ادبی فعال ایرانی و خارجی؛
2.ناشران فعال داخلی در حوزه نشر بین الملل؛
3.طرح های پشتیبانی از ترجمه و نشر آثار ایرانی در نشر بین الملل؛
4.مشاركت و حضور بورسیه های میهمان، نمایندگان نمایشگاه های بین المللی یا انجمن های كتاب خارجی شركت كننده در حوزه بین الملل؛
5.سرای بازار جهانی كتاب: سرای نویسندگان، مترجمان و تصویرگران فعال ایرانی در عرصه بین الملل و نمایش آثار منتخب.
الف) ثبت نام:
ناشران و آژانس های ادبی ایرانی كه حق نشر (رایت) كتاب/كتاب های خود به سایر زبان ها را به ناشران دیگر واگذار نموده اند و به صورت حرفه ای تمایل به فروش حق نشر (رایت) كتاب/كتاب های خود به ناشران سایر كشورها رادارند؛
ناشران و آژانس های ادبی بین المللی كه به صورت حرفه ای تمایل به فروش حق نشر (رایت) كتاب/كتاب های خود به ناشران ایرانی رادارند و كتاب هایی از ناشران ایرانی و به زبان فارسی را به سایر زبان ها ترجمه و منتشر نموده اند؛
ناشران ایرانی كه كتاب های خودرا برای نمایش به بازارهای جهانی به زبان های غیرفارسی منتشر نموده اند؛
نهادها و سازمان های داخلی در رابطه با حوزه بین الملل و سایر مراكز فرهنگی داخلی و خارجی كه محصولات فرهنگی در حوزه نشر برای عرضه در این بخش تولید كرده باشند؛
طرح های پشتیبانی از ترجمه و نشر آثار ایرانی به زبان های خارجی؛
آژانس های ادبی داخلی و خارجی، سازمان ها و نهادهای بین المللی كه در حوزه عرضه آثار ایران در نشر بین الملل فعالیت دارند؛
ناشران ایرانی كه علاقه مند به عرضه غیرمستقیم كتاب های دارای فروش كپی رایت و باقابلیت فروش كپی رایت در بازار جهانی هستند.
ب) ضوابط:
كتاب های ناشران داخلی باید دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و به شكل قانونی در ایران منتشرشده باشند. عرضه هرگونه كتاب یا محصول جهت فروش در این بخش، ممنوع می باشد.
ناشرانی كه به دنبال عرضه كتاب های خود در حوزه بین الملل هستند، صرفاً می توانند به معرفی كتاب های تألیفی منتشرشده خود بپردازند. اولویت با كتاب هایی با محتوای اصالت ایرانی، دو یا چندزبانه و هم چنین برگزیدگان جشنواره های ملی و یا بین المللی است. ازلحاظ زمان چاپ، اولویت با كتاب هایی است كه آخرین ویرایش و یا تجدید چاپ آن مربوط به 5 سال اخیر باشد.
در مورد طرح های پشتیبانی از ترجمه و نشر آثار ایرانی به زبان های خارجی لازم است نمونه ای از كتاب هایی كه در 5 سال اخیر از حمایت های این طرح ها بهره برده اند همراه با مشخصات ناشران خارجی آنها برای معرفی به دبیرخانه ارسال گردد.
متقاضیان موظف اند فهرست منشورات نمایش شده را طی مهلت مقرر در اختیار دبیرخانه بازار جهانی كتاب قرار دهند. وصول نشدن نسخه فیزیكی كتاب ها و یا ارسال كتاب ها بدون ثبت نام آنلاین، به منزله عدم ثبت نام تلقی می شود.
متقاضیان حضور در این بخش شامل ناشران، آژانس های ادبی و... ضمن انتخاب كتاب های مناسب و قابل عرضه در بخش بازار جهانی كتاب، مسئولیت معرفی و مذاكره برای نمایش آثار خود در غرفه را بر عهده دارند و موظف اند یك نفر را بعنوان فرد حاضر در غرفه به صورت ثابت به دبیرخانه معرفی نمایند.
ثبت نام برای حضور در بخش بازار جهانی كتاب، صرفاً بوسیله پایگاه اینترنتی نمایشگاه بین المللی كتاب تهران (www.tibf.ir) و دبیرخانه آن صورت می پذیرد. پذیرش این درخواست ها محدود و سپس بررسی، به موارد انتخابی تسهیلات اعطایی اختصاص داده خواهد شد.
ج) تسهیلات تشویقی:
به ناشران و نهادهای متقاضی در صورت انتشار 10 عنوان كتاب به زبان های غیرفارسی و یا فروش 20 عنوان رایت اثر، 4 مترمربع فضا به صورت بلاعوض اختصاص داده خواهد شد. همین طور به آژانس های ادبی 6 مترمربع فضای بلاعوض اختصاص داده می شود.

1397/11/19
02:56:31
5.0 / 5
4592
تگهای خبر: جشنواره , فرهنگ
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
جاوید شو جاوید شو