مهر خبر می دهد؛

افزایش بودجه و كمك بلاعوض دولت سوئد برای پشتیبانی از فرهنگ

افزایش بودجه و كمك بلاعوض دولت سوئد برای پشتیبانی از فرهنگ

جاوید شو: كمیته فرهنگی استكهلم تصمیم گرفته تا بوسیله افزایش4.6 میلیون كرونی بودجه فرهنگی، از مشاغل فرهنگی، پروژه های فرهنگی و از بنیاد خانه كنسرت، حمایت مالی كند.



به گزارش جاوید شو به نقل از مهر، كمیته فرهنگی استكهلم تصمیم گرفته تا بوسیله افزایش۴.۶ میلیون كرونی بودجه فرهنگی، از مشاغل فرهنگی، پروژه های فرهنگی و از بنیاد خانه كنسرت، حمایت مالی به عمل آورد.
طبق خبری كه رایزنی فرهنگی ایران در سوئد در این زمینه به مهر داده، این افزایش كمك به عوامل فرهنگی منطقه استكهلم اختصاص دارد. در سال ۲۰۲۰، اداره فرهنگی به همراه عوامل درگیر، یك راهبرد برای آموزش و راهبرد دیگری را برای ورزش و زندگی در فضای باز تدوین خواهند كرد. این اولین فعالیت از این نوع در منطقه استكهلم است.
بر اساس این تصمیم، بنیاد تالار كنسرت استكهلم و همین طور اركستر رویال فیلارمونیك، مبلغی بالغ بر ۳ میلیون كرون دریافت می كنند. كمیته فرهنگ همین طور بودجه پشتیبانی از پروژه ها (طرح های كلان فرهنگی) را نیز افزایش داده است.
بودجه آموزش عمومی نیز حدود ۷۰۰، ۰۰۰ كرون تقویت شد. اداره فرهنگی در گفت و گو با عوامل آموزش ملی اعلام نمود كه به دنبال آن است تا با تدوین یك راهبرد ملی آموزشی باتوجه به اولویت خود در منطقه استكهلم به این اهداف دست پیدا كند: برجسته سازی و تقویت نقش آموزش ملی، نقش آموزش در توسعه منطقه ای و تعیین چگونگی كمك به آموزش ملی در امتداد ایجاد یك محیط خوب برای ساكنان منطقه.
این كمیته بنا دارد سال مالی آینده، راهبرد جدیدی را برای ورزش و زندگی در فضای باز عرضه نماید. دولت با گفت و گو با عوامل عمده فرهنگ به دنبال ایجاد فرهنگ خاصی در بین مردم منطقه نیز هست. هدف عمده او از این گفت وگوها عموما ترویج همكاری و ایجاد یك اجماع گسترده و ایجاد تصویری روشن از مفهوم مشاركت در منطقه است هدفی كه بتواند بهترین شرایط را برای یك ورزش غنی و زندگی در فضای باز را برای ساكنان منطقه ممكن كند، خصوصاً برای كودكان و جوانان.
بعضی از دیگر كارهای دولت برای تحقق این هدف عبارتند از: جمع آوری، انتشار و ترویج تحقیقات ذی ربط برای توسعه مشاركت و همچنین ترویج روش های مطلوب برای مراقبت های بهداشتی و زندگی فرهنگی.
یكی از نتایج این برنامه، این خواهد بود كه با ایجاد زمینه های فرهنگی در پشتیبانی از پروژه، بیمارانی كه مدت های طولانی صرفا تحت مراقبت های بهداشتی بوده اند، به تجربیات و حیات فرهنگی دسترسی پیدا می كنند.
سایر تصمیمات و برنامه كاری هیات مدیره برای سال ۲۰۲۰ در وب سایت كمیته موجود است.


منبع:

1398/11/27
14:53:28
5.0 / 5
4195
تگهای خبر: برنامه , فرهنگ
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
جاوید شو جاوید شو