برگزیدگان سیزدهمین آیین نوگلان حسینی تجلیل می شوند

برگزیدگان سیزدهمین آیین نوگلان حسینی تجلیل می شوند

به گزارش جاوید شو اختتامیه­ سیزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با هدف شناسایی استعدادهای مداحان نوجوان، تشویق و ترغیب نوجوانان علاقه مند به ذاكری سیدالشهدا(ع) برگزار می گردد.



به گزارش جاوید شو به نقل از مهر، محمدمیثم میثمی مدیر فرهنگی­هنری منطقه۷ در مورد روند برگزاری سیزدهمین دوره­ نوگلان حسینی اظهار داشت: سیزدهمین دوره­ی تجلیل از نوگلان حسینی امسال طی سه مرحله آزمون انتخابی، مقدماتی و نهایی از میان بیشتر از هزاران دانش­آموز علاقه مند به ذاكری سیدالشهداء(ع) برگزار گردید و از این میان، 15 نفر برگزیده از سه مقطع تحصیلی- ابتدایی، متوسطه­ اول و متوسطه­ دوم- در آیین اختتامیه تجلیل خواهند شد.
وی درباره­ شاخص­های آزمون و داوران سیزدهمین دوره اضافه كرد: شاخصه های اصلی سیزدهمین دوره­ی نوگلان حسینی، بهره مندی از صوت خوش و متعارف، مقتل­ خوانی، شعر، حسن ­اجرا، صوت و لحن، ظاهر و پوشش، دعا و حسن ختام بود. همینطور داوری مرحله نیمه نهایی و نهایی بر عهده حاج مصطفی خورسندی، حاج شهروز حبیبی و كربلایی رحمان نوازنی بوده است.
همچنین میثمی تصریح كرد: امسال با مشاركتی كه از جانب شبكه قرآن و معارف سیما انجام شد، این امكان فراهم گردید علاقمندان تا آخر ماه صفر هر شب ساعت 19: 30 در چارچوب برنامه نغمه عشاق-ویژه نوگلان حسینی- رقابت دانش­آموزان مداح را مشاهده نمایند.
میثمی تصریح كرد: در سیزدهمین آئین تجلیل از نوگلان حسینی به رسم ادوار گذشته مقرر است علاوه بر تجلیل از مداحان نوجوان دانش­ آموز، از حاج اكبر بازوبند و حاج اكبر مولایی دو تن از پیرغلامان حضرت سیدالشهداء(ع) تجلیل به عمل آید.
رییس فرهنگ­سرای اندیشه درباره ­ی زمان برگزاری اختتامیه اظهار داشت: آیین اختتامیه نوگلان حسینی روز پنجشنبه دوم آبان ماه ساعت ۹ در آمفی تئاتر فرهنگ سرای اندیشه و با حضور مقامات عالی وزارت آموزش و پرورش، شهرداری تهران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تعدادی از پیرغلامان و مداحان اهل بیت(علیهم السلام) و دانش آموزان مداح برگزار می گردد.
گفتنی است در اختتامیه­ سیزدهمین دوره­ی نوگلان حسینی به نفرات اول تا سوم هر مقطع علاوه بر مدال ذاكری سیدالشهداء(ع)، لوح تقدیر و هدیه نقدی، نگین انگشتری از سنگ مرمر حرم مطهر حضرت سیدالشهداء(ع)اهدا خواهد شد. همینطور از نفرات چهارم و پنجم سه مقطع تجلیل به عمل خواهد آمد.
سیزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی به همت فرهنگ سرای اندیشه و با مشاركت شبكه قرآن و معارف سیما، سازمان دانش ­آموزی شهر تهران، كانون مداحان و شاعران آیینی كل كشور برگزار می گردد.

1398/08/04
15:19:47
5.0 / 5
4497
تگهای خبر: برنامه , فرهنگ , هنر
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
جاوید شو جاوید شو