دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی :

فرهنگ، اولویت ملموس حوزه اجرائیات نیست

فرهنگ، اولویت ملموس حوزه اجرائیات نیست

جاوید شو: دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: متاسفانه فرهنگ اولویت ملموس در حوزه اجرائیات ما نیست.


به گزارش جاوید شو به نقل از صدا و سیما؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا عاملی در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبكه دوم سیما اضافه كرد: سند مهندسی فرهنگ در سال ۹۳ به تصویب رسید و طی آن تشكیل ستادی به ریاست رئیس جمهور و در غیاب ایشان به ریاست معاون اول لزوم و التزام پیدا كرد، اما در ۵ سال قبل هیچ گونه جلسه ای در این خصوص برگزار نشده است.

حجت الاسلام عاملی اظهار داشت: از ۲۲۴ برنامه ای كه در سند مهندسی فرهنگی پیشبینی شده است حدود ۱۳۰ برنامه عملی گردیده است و اگر امروز شاهد آنیم كه در رتبه علمی، جایگاه ۱۶ جهان را داریم، اگر المپیادهای كشور جز ۱۰ المپیاد نخست جهان به حساب می آید و اگر در حوزه نانو رتبه ۴ جهان به نام ایران است حاصل مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی بوده است.

وی خاطرنشان كرد: با این همه پیشرقت، اما در حوزه فرهنگی دارای نقایصی هستیم و، چون بنیان فرهنگ بر جامعه و مردم نهاده شده است اگر مردم همراه نباشند برنامه ریزی فرهنگی صورت نمی پذیرد بنابراین همراهی مردم، نیازمند توانمندسازی اجتماعی و آموزش مهارت های ارتباطی و اجتماعی است و صدا و سیما و آموزش و پرورش می توانند در این عرصه كمك های بسیاری فراهم نمایند.

سید سعیدرضا عاملی اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی دارای فاكتورها و كدهایی است كه اگر به درستی شناخته و فعال گردد در صورت تخلف یك پزشك، رجوع كننده می تواند از او شكایت كند. متأسفانه امروز در جامعه مشاهده می شود كه ماشین ها براحتی برای بانوان سطح شهر مزاحمت ایجاد می كنند و كسی با این مورد و تخلف كاری ندارد آیا این مزاحمت باید رها شده باشد؟ این در حالیست كه در كشورهای اروپایی برای مزاحمت های خیابانی از ۶ ماه تا ۳ سال زندان تعین شده است.

وی خاطرنشان كرد: در سند مهندسی فرهنگی نیم نگاهی هم به حوزه هنر و مشخصاً سینما و موسیقی شده است و متأسفانه، گویی سینمای خانگی از بسیاری قوانین و مقررات مستثنی است و اینجا وظیفه ماست كه در هر آنچه به مردم و فرهنگ سازی جامعه مربوط می شود نظارت داشته باشیم.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در انتها سخنانش اظهار داشت: امروز هنر بیشترین تأثیر را بر جامعه دارد، چون كه امروز می توانیم با یك موسیقی، انگیزه اجتماعی را افزایش دهیم و در مقابل هم می توانیم با یك موسیقی ولنگار پاپ، جامعه ای یلخی ایجاد نماییم و واقعاً محصول خیلی از آثار هنری، تنهایی اجتماعی است.

1398/05/06
13:26:30
5.0 / 5
4303
تگهای خبر: برنامه , فرهنگ , هنر
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
جاوید شو جاوید شو