اوحدی در نشست خبری مطرح كرد:

اجرای ۴۰ نشست بررسی رسانه های انقلاب، برپایی سینمای سیار در مرزها

اجرای ۴۰ نشست بررسی رسانه های انقلاب، برپایی سینمای سیار در مرزها

جاوید شو: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به تشریح برنامه های ویژه فرهنگی این نهاد برای اربعین حسینی و هم بررسی فعالیت رسانه های در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.



به گزارش جاوید شو به نقل از مهر نشست خبری مشترك سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و حجت الاسلام ارزانی، دبیر ستاد عالی كانون های فرهنگی هنری مساجد تهران و علی محمد اسماعیلی، رئیس فرهنگسرای رسانه و شبكه های اجتماعی بامداد امروز، ۳۰ مهرماه در فرهنگسرای رسانه برگزارشد.
این نشست با هدف معرفی چهل سال فعالیتهای رسانه ای در دوران بعد از انقلاب اسلامی برگزار گردید.
در این نشست خبری محمد اسماعیلی در سخنانی با اشاره به برنامه‎های چهل سال با رسانه ها در انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما در عصری هستیم كه رسانه ها به شكلی همه زندگی مردم شده اند و ذهنیت همه فرزندانمان از آن شكل می پذیرد؛ پس نباید از آن غفلت كرد و باید در قالب سلسله نشست هایی با حضور اساتید رسانه به بررسی تجربیات چهل سال قبل فعالیت های رسانه ای در ایران بپردازیم.
وی افزود: الان ۳۰۰ شبكه ماهواره ای فارسی زبان در ایران قابل دریافت است كه تلاش دارد بر ذهن مردم تاثیر بگذارد و آنها را از پارادایم انقلاب دور كند. تلاش داریم در این چهل نشست از تجربه دوستان در این زمینه حداكثر استفاده را بكنیم.
رسانه ها و انقلاب اسلامی
در ادامه این نشست، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم در سخنانی عنوان كرد: سازمان تلاش كرده امسال به جایگاه تاریخی رسانه ها در انقلاب توجه ویژه ای نشان دهد و به همین خاطر با میزبانی این فرهنگسرا چهل نشست هفتگی با هدف مرور فعالیت رسانه ای در انقلاب اسلامی را برگزار كند.
وی با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی درباره رسانه، اظهار داشت: امیدواریم این نشستها با حضور اصحاب رسانه گامی جدی باشد در بررسی نقش و فعالیت رسانه های انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف مطلوب از امید افزایی به جامعه.
اوحدی افزود: البته رسانه های ما واقعا دین خویش را به انقلاب اسلامی ادا كرده اند. امروز ۳۵۰۰ رسانه و بیشتر از ۳۵۰ روزنامه در كشور ما فعالیت دارند كه نشان دهنده یك انقلاب رسانه ای در دل انقلاب اسلامی ایران است. با این همه ما امروز به تعبیر رهبر انقلاب در یك جنگ رسانه ای قرار گرفته ایم و باید برای این مساله فكر جدی كرد.
اوحدی افزود: اخیرا به صورت رسمی اعلام گردید كه عربستان حمایت رسمی از سه شبكه فارسی زبان را اعلام نموده است، آن هم در شرایطی كه محور مقاومت، پیروزی های قابل توجهی به دست آورده است. آنها میلیاردها دلار خرج كردند كه ماجراهای اخیر بصره را رقم بزنند، اما رسانه های آزادی خواه با این جریان مقابله كردند و نوع اطلاع رسانی همین رسانه های آزاده بود كه امروز شاهد آزاد شدن ۹۵ درصد از خاك سوریه هستیم؛ یا مثلا در زمینه ترور آقای خاشقچی هم شاهدیم كه رسانه های انقلابی چه نقشی ایفا كرده و دست عوامل آنرا رو كردند.
تبین برنامه های قرارگاه فرهنگی اربعین
وی در ادامه با اشاره به برنامه های قرارگاه مردمی اربعین هم اظهار داشت: ما دو سرفصل در برنامه های اربعین باز كردیم. امسال برای اولین بار هم در داخل كشور و هم در راه راهپیمایی بین نجف و كربلا ۱۵ برنامه متنوع فرهنگی را برای زائران اربعین تدارك دیده ایم؛ زائران گسترده ای كه تنها از ایران حداقل دو میلیون و پانصد هزار نفر خواهند بود. اعتقادمان این است كه در موسم اربعین باید فعالیت های فرهنگی عمیقتری داشته باشیم و امسال در این مسیر حركت كردیم.
اوحدی اضافه كرد: برای اولین بار سینمای سیار در سه مرزبان كه دیم كه زائران بتوانند هرشب در سه اكران فضای باز از فیلم ها استفاده كنند. برپایی مراسم پرده خوانی وقال و....هم در این محل ها تدارك دیده شده است. در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب نمایشگاه بزرگ كاریكاتور را هم با همكاری آقای شجاعیطباطبایی در سه مرز ما برپا می گردد. همینطور هشت سوگواره شعر آیینی در هشت موكب در راه نجف به كربلا هم برپایی خواهیم كرد و در كنار آن یادواره شهدای مقاومت را هم در روز اربعین در سالن اجتماعات عتبات در عراق برگزار می گردد.
واحدی همینطور با اشاره به برگزاری راهپیمایی جاماندگان اظهار داشت: پیش بینی می نماییم امسال دو میلیون نفر در این این راهپیمایی سالانه حضور پیدا كنند كه در پنج مسیر در تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار می شود.
مسجد؛ رسانه انقلاب اسلامی
در ادامه این نشست حجت الاسلام ارزانی هم در سخنانی عنوان كرد: یكی از بهترین راه های نفوذ دشمن مساله اطلاع رسانی است. ما هنوز با مساله جنگ رسانه ارتباط جدی برقرار نكردیم. در طول تاریخ مساجد یكی از اثربخش ترین رسانه ها بوده اند و در شكل انقلاب اسلامی هم چنین بودهاست. مسجد رسانه دین محور اخلاق محور و مردمی است. ما اخیرا طرح هر مسجد یك خبرنگار را در دست برگزاری داریم كه اطلاعات جالبی را از فعالیت های مساجد به مردم خواهد رساند
وی در ادامه با اشاره به مبحث اربعین حسینی هم اظهار داشت: دهی زمانی از تاریخ این عدد از راهپیمایی برای رسیدن به حرم حسینی روایت نشده است. این از بركت انقلاب اسلامی است كه جسارت حضوری اینچنینی به همه مردم از سراسرجهان داده است
ارزانی با اشاره به برگزاری موكب هایی با عنوان اتحاد در راه راهپیمایی اربعین از جانب ستاد عالی كانون های فرهنگی مساجد اظهار داشت: در این موكب ها جوانان ایرانی و عراقی در كنار هم حضور خواهند داشت ومدل پذیرایی هم به این شكل خواهد بود كه ایرانیان به سبك ع ای و عراقی ها به سبك ایرانی پذیرایی خواهند كرد. اجرای سخنرانی های سه زبانه و حضور روحانیونی مسلط به سه زبان هم در این موكب ها تدارك دیده شده است و برنامه هایی نیزه قشر كودك این موكب ها تدارك دیده شده است

1397/08/04
16:18:03
5.0 / 5
4370
تگهای خبر: برنامه , فرهنگ , هنر
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
جاوید شو جاوید شو