روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد؛

برنامه ریزی برای آموزش زبان فارسی در تونس

برنامه ریزی برای آموزش زبان فارسی در تونس

جاوید شو: سرپرست نمایندگی فرهنگی ایران در تونس در دیدار هدی بن حمادی، رئیس مؤسسه عالی زبان های خارجی دانشگاه قرطاج، آمادگی این نمایندگی را برای برگزاری دوره آموزش زبان فارسی در این دانشگاه اعلام نمود.



به گزارش جاوید شو به نقل از مهر، به دنبال سفر هیأتی از دانشگاه های كارتاژ و منوبه تونس به جمهوری اسلامی ایران به دعوت دانشگاه الزهرا (س) جهت بررسی راهكارهای همكاریهای علمی دوجانبه، علیرضا فدوی، سرپرست نمایندگی فرهنگی ایران در تونس با رؤسای این دانشگاه ها در بازگشت به تونس دیدار و گفت و گو كرد.
در این دیدار پیشنهاد راه اندازی واحد درسی اختیاری آموزش زبان فارسی با استفاده از استادان تونسی ارائه و درباب پیگیری عملیاتی سازی تفاهم نامه امضا شده درخلال دانشگاه الزهرا (س) و دانشگاه كارتاژ (قرطاج) تونس و آغاز دوره آموزش زبان فارسی بعنوان واحد اختیاری در دانشكده زبان های دانشگاه كارتاژ تبادل نظر شد.

همچنین در این نشست، تدریس زبان های فرانسوی و عربی در دانشگاه الزهرا (س) و فارسی در دانشگاه كارتاژ بوسیله تبادل استاد و دانشجو بین دو دانشگاه، اعطای فرصت های مطالعاتی و همكاری و مشاركت در برگزاری كنفرانس های علمی مشترك و چاپ مقالات علمی مشترك عنوان شد.
تشكیل یك كمیته علمی ایرانی جهت برگزاری آزمون و صدور گواهی سطح علمی دانشجویان زبان فارسی دانشگاه كارتاژ از دیگر مباحث ارائه شده بود.

1398/04/11
13:44:57
5.0 / 5
4463
تگهای خبر: برنامه , سفر , فرهنگ
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
جاوید شو جاوید شو