توسط فناوران دانشگاه امیركبیر؛

خودروی خودران هدایت شونده کوچک ساخته شد

خودروی خودران هدایت شونده کوچک ساخته شد

به گزارش جاوید شو، یک گروه فناور دانشگاهی موفق به تولید خودروی خودران هدایت شونده کوچک از نوع خودرو های متصل شده اند که میتوان از این خودرو ها در فرایندهایی مثل لجستیک، انبارداری و خطوط تولید استفاده نمود.



به گزارش جاوید شو به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات در سلسله بازدیدهای خود از شرکتهای دانش بنیان از پژوهشکده فناوری های مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید نمود.
در این بازدید ضمن اشاره به اهمیت مبحث شرکتهای دانش بنیان در حوزه خودرو تاکید شد که بحث خودرو متصل یک زیست بوم جدید است که به تعامل تمامی ذینفعان در کنار یکدیگر نیاز دارد.
همچنین در ادامه ضمن عرضه توضیحات در مورد دستاوردهای این گروه فناور دانشگاهی همچون ساخت نمونه دوم «خودروی خودران هدایت شونده کوچک»، شالچیان، عضو هیات علمی دانشکده برق اظهار داشت: خودروی خودران هدایت شونده کوچک از نوع خودرو های متصل است که در بلندمدت می تواند به کاهش آلاینده ها و گازهای گلخانه ای منجر شود و استفاده مؤثرتری از منابع طبیعی انرژی تجدیدپذیر را فراهم آورد، در کوتاه مدت و میان مدت هم می تواند در فرایندهای مختلف همچون لجستیک، انبارداری و خطوط تولید کاربرد دارند در قسمت های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
نراقی، عضو هیات علمی دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم ضمن اشاره به اهمیت برقراری ارتباط بین خودرو های خودران هدایت شونده و کنترل همزمان آنها در کاربردهای مختلف (نظیر سیستم های انبارداری و خط تولید) اظهار داشت: اهمیت ارتباط هریک از خودرو های خودران هدایت شونده با سیستم کنترل مرکزی جهت کنترل یکپارچه خودرو ها، همچون مواردی است که لزوم ساخت نمونه دوم را ایجاب می کرد.
کرباسی هم ضمن اشاره به قدرت شرکتهای دانش بنیان در حوزه صنعت خودرو اذعان کرد: این قدرت به حدی است که امکان استفاده از ظرفیتهای انسانی کل دانشگاه های کشور را دارد که این امر مهم با به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی، استفاده از نخبگان و متخصصان این حوزه به نتیجه خواهد رسید.
وی اضافه کرد: با توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری این صنعت و ایجاد نیازهای جدید فناورانه ضروریست گروههای فناور دانشگاهی و شرکتهای دانش بنیان برای رونق محصول خود در بازار و تکمیل پروژه با صنایع مرتبط خودرو های متصل ارتباط بگیرند. لازمه این ارتباط مهم، استفاده از تجارب نهادها و دانشگاه های برتر و مدلهای اجرایی آنها و مهم تر از همه، فکری است که در پشت اجرای این طرح ها قرار داشته است.
به گفته کرباسی، در این عرصه برقراری ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت اهمیت قابل توجهی دارد و نباید از این همکاری ها غفلت شود.
دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات با تاکید بر توان تولید داخلی بیان نمود: ما در ایران از نظر علم و فناوری این توانایی را داریم که به جایی برسیم که محصولات پیشرفته در حوزه فناوری های اتصال پذیری را تولید نماییم. در این خصوص ستاد هم به صورت مستمر با شرکت ها و گروههای فناور دانشگاهی و دانش بنیان در ارتباط می باشد و در صورت نیاز گروه ها و شرکت ها را به صنایع مرتبط وصل خواهیم کرد.


منبع:

1403/03/19
12:13:44
5.0 / 5
257
تگهای خبر: سیستم , شركت , صنعت , متخصص
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
جاوید شو جاوید شو