رادیومهر؛

یك ماجرای هولناك در یزد، پدر شهید مدافع حرم در كماست

یك ماجرای هولناك در یزد، پدر شهید مدافع حرم در كماست

به گزارش جاوید شو اگر نگوییم نژادپرستی، اما این روایت یك نگاه غیر انسانی در یزد است: ماجرای حمله به پدر پیر یك شهید مدافع حرم افغانستانی و عجیب تر از آن، آزادی ضارب....


دریافت 7 MB مجله مهر: این نخستین بار نیست كه خبری از برخورد بد اهالی ایران با مهاجرین می شنویم. از آواره شدن خانواده های كپرنشین پاكستانی در قوچ حصار شهر ری گرفته تا انتشار خبر جعلی دست داشتن مهاجرین افغانستانی در قیمت آجیل شب عید یا همه بدرفتاری های ریز و درشتی كه در زندگی جوان های افغانستانی اتفاق می افتد. مهاجرینی كه در كشور ما جمعیتی میلیونی دارند و سالهاست به علت نزدیكی فرهنگ، زبان، و اعتقادات دوشادوش هم كار و زندگی كرده ایم اما با بعضی بی خردی های افرادی معدود، روابط خوب بین دو ملت را بعضاً شكراب كرده…آخرین مثال این بی مهری ها به ۲۶ اسفند سال ۹۷ برمی گردد. خبر تلخی كه بین شادی و شلوغی شب عید و مظلومیت مهاجرین افغانستانی گم شد. حالا بیشتر از یك ماه پس از این ماجرا فعالین رسانه ای استان یزد در توییتی این خبر را منتشر می كنند:
سید مهدی سادات یكی از شش شهید مدافع حرم استان یزد است. شهید ۲۵ ساله ای كه در شهریور سال ۹۵ در سوریه به شهادت رسید و فرزندش سه ماه پس از شهادت او به دنیا آمد. همسایه ها او و خانواده اش را به خوشنامی می شناختند.این خلاصه جزئیاتی است كه در پیگیری مبحث توسط خبرنگار مهر و در تماس با یكی از فعالین رسانه ای استان یزد كه نمی خواست نامش فاش شود، به دست مان رسید: «من با خانواده شهید صحبت كردم. آنها اخیرا به این محل آمده اند. همان روزهای اول ضارب، این خانواده را تهدید می كند كه اینجا جای افغانی ها نیست. این تهدید چند بار دیگر هم تكرار می شود. روز حادثه می رود در این خانه و به محض اینكه پدر شهید بیرون می آید به سر او می كوبد. حالا اینكه طبق شنیده ها با میله زده یا پنجه بوكس، مشخص نیست. ولی آن طوری كه من در عكس دیدم زخم سر پدر شهید باز شده بود. درحالیكه اثر ضربه میله فقط كوبیدگی است. بعد مادر شهید بیرون آمده و ضارب او را هم زده است و همچنین تا پنج نفر را زخمی می كند.خانواده می گفتند ما نمی خواستیم با او درگیر شویم. پس از این ماجرا ضارب شكایت كرده كه اینها در این محله مزاحمت بوجود آورده اند و همان موقع این خانواده هم از ضارب شكایت می كند. پلیس ضارب را دستگیر می كند و حدود سه ساعت این فرد در بازداشت می ماند. اما یكی از بستگان ضارب كه در همان كلانتری كار می كرد و یك ستوان كه از اقوام ضارب بوده او را به شكل غیرقانونی از پاسگاه خارج می كنند. هرچند كمی بعد نیروی انتظامی با كارمندان خاطی اش برخورد می كند، ولی باز از خانواده شهید شنیده ایم این افراد برگشته اند سركار!به نظر می آید جدیتی برای پیگیری و رسانه ای كردن این ماجرا وجود ندارد؛ صرفاً از جانب پلیس عنوان شده كه ما هفت هشت بار در خانه ضارب رفته ایم و او نبوده است. واضح است كه ضارب آنجا نیست! ما هم دیدیم واقعاً این خانواده مظلوم واقع شده اند و برای همین مبحث را رسانه ای كردیم.»
حالا چند روز است كه این خبر به همراه عكس پدر شهید كه در بیمارستان شهید رهنمون یزد بستری است، به همراه شماره تماس سردار میررحیمی، فرمانده نیروی انتظامی یزد دست به دست می شود؛ پیامی با این مضمون كه بیایید همگی با ایشان تماس بگیریم تا تعداد درخواست ها زیاد شده و به این مورد رسیدگی شود.با همین شماره تماس می گیریم. روایت سردار كاملاً متفاوت است؛ او تاكید می كند اصلاً بحث ایرانی و افغانستانی و خانواده شهید و… نیست. پدر این خانواده ضایعات فروش بوده و رفت و آمد به خانه اش زیاد است. اختلاف اینجا سر جای پارك موتورها بوده است. ضارب برای اعتراض به وضعیت شلوغی كوچه می رود كه با پسر خانواده درگیر می شود. پدر شهید هم برای میانجیگری می آید كه متأسفانه این اتفاق می افتد. زخمی شدن خانواده شهید هم تنها حرف است و آن طور كه دیدم فقط كمی دست مادر او به دیوار كشیده شده است.»صحبت های سردار میررحیمی و اطلاعات پرسنل پزشكی بیمارستان شهید رهنمون از وضعیت پدر شهید را در این پادكست رادیومهر می شنوید.

1398/02/14
15:45:33
5.0 / 5
4280
تگهای خبر: فرهنگ
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
جاوید شو جاوید شو