داور جشنواره ملی رسانه های دیجیتال:

تولید محتوا بزرگترین دغدغه اطلاع رسانی در فضای دیجیتال است

تولید محتوا بزرگترین دغدغه اطلاع رسانی در فضای دیجیتال است

به گزارش جاوید شو داور فنی بخش محتوای دیجیتال دوازدهمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال اظهار داشت: تولید محتوای دیجیتال امروز به بزرگترین دغدغه افرادی تبدیل گشته که قصد اطلاع رسانی دارند.


علیرضا رجبی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، با تکیه بر افزایش سرعت دسترسی به اطلاعات در نتیجه تولید محتوای دیجیتالی اضافه کرد: محتوای دیجیتالی در عین فراگیری و تعاملی بودن به علت در دسترس بودن، محرک افراد برای مطالعه بیشتر است برای اینکه محتوای اطلاعاتی در فضای مجازی مشکلات دسترسی به محتوای اطلاعاتی فرم های سنتی را ندارد.
وی ضمن اشاره به این که با وجود انواع مختلفی از مطالب موجود در فضای مجازی موضوع نحوه ارائه اطلاعات از طرف کارشناسان اطلاعات با جدیت دنبال می شود خاطرنشان کرد: با ادامه محبوبیت تلفن های هوشمند، تبلت ها و کتابخوان ها مصرف کننده متوسط، حالا گزینه های گوناگونی دارد که علاوه بر کامپیوتر خود، برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز از دیگر ابزار اطلاع رسانی نیز استفاده می نماید.
رجبی افزود: برای موفقیت در عرصه محتوای دیجیتال، سازندگان محتوا باید بهترین روش برای ارائه محتوای اطلاعات خودرا بسته به نیاز مخاطب به مصرف کنندگان عرضه کنند.
وی اظهار داشت: مجموعه ای از رسانه های قدیمی و جدید جامعه ما را احاطه کرده است؛ به صورتی که ما را مجبور به گسترش مفهوم سواد و ارتقاء آن از خواندن و نوشتن، به مشاهده عمیق در استفاده از رسانه های گوناگون، برای دسترسی، فهم و ایجاد ارتباطات کرده است. سواد رسانه ای سبب می شود تا جهت یابی فرد با دوراندیشی و درایت و نیز درک موقعیت ها همراه شود. بر این مبنا انتخاب و گزینش رسانه ها به صورتی هدفمند و گزیده سبب تثبیت و ارتقاء موقعیت مخاطب می شود و بطور کلی، سواد رسانه ای اهتمام دارد خواندن سطرهای نانوشته رسانه های متنی، تماشای پلان های یک نمایش یا شنیدن صداهای پخش شده از رسانه های الکترونیکی را به مخاطبین بیاموزد و قدرت درک نحوه کار رسانه ها و مدلول سازی را در آنها تبیین کند.


داور دوازدهمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال اظهار داشت: نظر به پیشرفت روز افزون فناوری و به تبع آن پیشرفت زیرساخت های تولید محتوا در چارچوب های فیلم، موشن گرافیک، کاریکاتور، پوستر و عکس نیاز به آموزش و بالا بردن سطح سواد رسانه ای و شناخت انواع محتوا بیش از پیش احساس می شود.
رجبی اضافه کرد: جشنواره رسانه های دیجیتال نیز که در گذشته قالب محور بوده و بیشتر تمرکز خودرا روی زیرساخت ها معطوف کرده بود، از دوره یازدهم که با ثبات در زیرساخت مواجه گردید رویکرد خودرا به محتوا محوری تغییر داد ازاین رو در جشنواره امسال شاهد پیشترفت قابل ملاحظه ای در بالارفتن کیفیت تولیدات و آثار ارسالی به دبیرخانه بودیم.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت نوجوانان در جایگاه تولیدکنندگان محتوا از نکات قابل توجه در جشنواره دوازدهم رسانه های دیجیتال است که افزایش کمی و کیفی آثار نویدبخش آینده روشن کشورمان در حوزه تولیدات محتوا در فضای مجازی است.


دوازدهمین جشنواره رسانه های دیجیتال در یک نگاه
دوازدهمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال بعنوان بزرگترین رویداد شناسایی و معرفی آثار و فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای دیجیتال امسال در محورهای اصلی «انقلاب اسلامی و مقاومت (با محوریت نقش شهید حاج قاسم سلیمانی)»، «خانواده و سبک زندگی»، «اقوام، فرهنگ محلی و گردشگری»، «مسجد و مناسک دینی»، «امید، تفریح و نشاط اجتماعی»، «سواد رسانه ای و زیست مجازی»، «حکمرانی و مدیریت فرهنگی»، «خدمات مطالعاتی، آموزشی و پژوهشی» و «روایت کرونا در فضای مجازی» برگزار می گردد.
«تولید و نشر، نرم افزارهای تلفن همراه، بازی های کامپیوتری و محتواهای دیجیتال» ۴ بخش این جشنواره هستند که برگزاری آن در بستر پلت فرم پلتزار به نشانی http: //www.platzaar.ir در جریان است.



منبع:

1400/05/11
12:15:19
5.0 / 5
631
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
جاوید شو جاوید شو