مصرف ویتامینی كه خطر پرفشاری خون را می كاهد

مصرف ویتامینی كه خطر پرفشاری خون را می كاهد

نتایج یک پژوهش نشان میدهد مصرف مداوم یک نوع ویتامین ˮبˮ می تواند بروز پرفشاری خون را کم کند.


به گزارش جاوید شو به نقل از ایسنا، کولین جزئی از ویتامین های گروه ب (ویتامین ب ۴) است که برای متابولیسم چربی، رشد سالم مغز، حرکت ماهیچه ها، سیستم عصبی و سوخت و ساز انسان لازم است. کمبود این ماده در بدن میتواند سبب تجمع چربی اضافی در کبد شود.
تا حالا مطالعات زیادی به بررسی ارتباط بین دریافت غذایی کولین و بتائین (یک متابولیت کولین) با خطر پرفشاری خون نپرداخته است.
بنا بر اعلام روابط عمومی پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم، بتازگی مطالعه ای بمنظور ارزیابی ارتباط بین دریافت غذایی کولین و بتائین و خطر بروز پرفشاری خون در افراد بزرگسال طراحی و اجرا شده است.
بگفته دکتر پروین میرمیران، رییس مرکز تحقیقات تغذیه در بیماریهای غدد درون ریز، یافته های این مطالعه که در بستر مطالعه قند و لیپید تهران انجام شده بود، نشان دادند که در طول بیش از 7 سال پیگیری به ازای هر 100 میلی گرم افزایش در مصرف کولین خطر بروز پرفشاری خون 16 درصد کاهش پیدا می کند.
این استاد دانشگاه اشاره کرد: این ارتباط در افراد جوانتر و مردان قویتر است و این گروه بهره بیشتری از مصرف کولین می برند.
این ماده مغذی که ترکیبی ارگانیک و محلول در آب است، به مقدار زیاد در غذاهای حیوانی نظیر جگر، تخم مرغ، ماهی سالمون و نیز برخی منابع گیاهی مانند گل کلم، بروکلی، روغن سویا و بادام زمینی موجود است.



1400/04/06
20:25:49
5.0 / 5
533
تگهای خبر: سیستم
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
جاوید شو جاوید شو