امام جمعه همدان:

شورای فرهنگ عمومی محور فعالیتهای فرهنگی است

شورای فرهنگ عمومی محور فعالیتهای فرهنگی است

جاوید شو: ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی محور و مبنای فعالیتهای فرهنگی استان است و مصوبات آن لازم الاجرا و تخطی از آن هم تخلف به حساب می آید.


به گزارش جاوید شو به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» روز سه شنبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار ضمن اشاره به مصوبات جدید در رابطه با جایگاه و کارآمدی این شورا، عنوان کرد: ۱۱ استان همچون همدان بعنوان پایلوت برای بومی سند فرهنگی انتخاب شده اند.
وی ضمن اشاره به این که در ۲ سال گذشته بنای شورای انقلاب فرهنگی بر احیای منزلت شورای فرهنگ عمومی بود، اضافه کرد: با وجود آنکه نقشه مهندسی کشور در سال ۹۳ توسط دولت ابلاغ گردیده، اما تا به امروز اقدام جدی برای اجرای آن نشده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان اظهار داشت: بخشی از این نقص به جایگاه شورا در استان ها و شهرستان ها بر می گردد که البته در چند سال گذشته اتفاقات خوبی در جهت پیدا کردن جایگاه قانونی این شورا انجام شده است.
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی ضمن اشاره به این که گام اول در این عرصه شناسایی اولویت های فرهنگی است، اظهار داشت: یکی از اشکالات شناسایی شده در همدان بحث حرکت جامعه به سمت پیری و کاهش جمعیت جامعه جوان است.
وی بالا رفتن آمار طلاق را مشکل بعدی در استان معرفی نمود و عنوان کرد: شناسایی و رفع این مشکلات، جز وظایف شورای فرهنگی است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه باید حرف مردم را به دولت برسانیم، اظهار داشت: به صورت مثال کانون های بوی نامطبوع در بهار و جاده غار علیصدر می تواند از مطالبات جدی و اصلی در این منطقه از دولت آینده باشد.
وی انتخابات را نشان دهنده رشد فرهنگی و سیاسی مردم دانست و اضافه کرد: امروز لازم است که همه برای شکل گیری مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری دارای اثرات فراوانی است که یکی از آنها ایجاد سرمایه اجتماعی برای دولت آینده در عرصه های بین المللی است.
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با تکیه بر این که بیان شبهاتی در مورد مهندسی انتخابات، با مفاهیم سیاسی ما سازگار نیست، اظهار داشت: آنچه باید به آن دقت کنیم آن است که نباید اجازه دهیم دشمن از نوع مشارکت ها سو استفاده نماید.
به گزارش جاوید شو به نقل از ایرنا، شورای فرهنگ عمومی بالاترین شورا در جهت اتخاذ تصمیم های فرهنگی و اجرای طرح های فرهنگی در استان هاست و با حضور نماینده ولی فقیه، امام جمعه مرکز استان، استاندار و همینطور مدیران کل نهادهای فرهنگی و اجتماعی برگزار می گردد.
پیگیری اجرای طرح های فرهنگی، سیاست گذاری در جهت ارتقا و اعتلای فرهنگی جامعه، رصد مشکلات و معضلات فرهنگی با هدف عرضه راهکار اجرایی، تلاش در جهت افزایش نقش نهادهای فرهنگی در توسعه جامعه، پیگیری مشکلات اعتباری طرح ها و حتی نهادهای فرهنگی و برنامه ریزی برای بسط و گسترش اقدامات فرهنگی و مبتنی بر دین همچون وظایف و اقدامات این شورا به حساب می آید.



منبع:

1400/03/18
22:55:28
5.0 / 5
921
تگهای خبر: برنامه , فرهنگ
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
جاوید شو جاوید شو