شهادتنامه ای الصاقی بر بحثی پیرامون حمید فرخ نژاد

شهادتنامه ای الصاقی بر بحثی پیرامون حمید فرخ نژاد

جاوید شو: «عشق و علاقه شدید حمید فرخ نژاد به شهیدانی همچون شهید دریاقلی و بویژه شهید مدافع حریم و حرم، سعید سیاح طاهری را همگان می دانند و می توانند در صفحه های مجازی بیابند.»


در یادداشتی كه حبیب احمدزاده- مستندساز و نویسنده - درباره مباحثه ای با حمید فرخ نژاد در فضای مجازی نوشته و آن را در اختیار ایسنا قرار داده، آمده است:
«چند روزی است كه مباحثه نسبتا تندی بین جناب آقای علیزاده و حمیدخان فرخ نژاد هنرمند، دوست داشتنی در فضای مجازی در جریان است كه تا حدودی برخلاف نظر بعضی دوستان، شاید هم امری مبارك در این زمانه به شمار رود.
اول مطلب بگویم كه اگر در این مورد ناچار و مجبور به اظهار نظر شده ام، تنها دلیلش شاهد بودن بر امری است كه وظیفه اخلاقی هر انسان حكم می كند این مشاهده را با هر هزینه ای اعلام نماید، تا خدای ناكرده حقی، ناحق نشود.
بنده به مباحث و سلایق سیاسی مطرحه بین این دو بزرگوار هم اكنون كاری ندارم. با آنكه كاملا با افشای حقوق بگیری شبكه های ماهواره ای از عربستان و آمریكا موافق بوده و دقیقا می دانم كه شبكه گسترده ای از عوامل مریم رجوی از آلبانی با پول بن سلمان و جان بولتون، پشت دستگاه های كامپیوتر نشسته و با آیدی ایرانی، كارزار سایبری برضد كشورمان با هدف تفرقه را اداره می كنند.
این بنده ی كمترین، همیشه به حمیدخان و دوستان دیگر عرض كرده ام كه هیچگاه مطلبی نخواهم نوشت كه دل سرباز سر مرز را چنان سرد كند كه توان مدافعه از حریم كشورش را در مقابل امثال داعش نداشته باشد و می دانم این جواب آنان را كه پس با مصادر حكومتی كه نه با زبان، بلكه عملا چنین با دل سرباز وطن و مردم مان می كنند، چه باید كرد؟
كه سری به تاسف فرود آورده و خواهم اظهار داشت كه تلاش نماییم با عمل صحیح خود با بلاهت داخلی و خباثت خارجی مقابله كرده و خود ناخواسته جزئی از این جریان نشده و خدای ناكرده مروجشان نشویم.
ولی اصل مبحث در بحث های مطرحه بین این دو، انتقادی به آقای فرخ نژاد در باب كمك نكردن به مردم شهرش شده بود كه آن را حمل بر بی اطلاعی گوینده می دانم.
این برادر كوچكتان بعنوان واسط در جریان هستم كه هیچگاه و در هیچ زمانه ای نبوده كه جناب حمیدخان فرخ نژاد دست به خیر برای كمك به مردم شهرش و حتی غیر شهرش نباشد. بارها برای كمك به صدها مبحث با درخواست و بی درخواست، بدون هیچ سرو صدای تبلیغاتی، به یاری مالی و معنوی برخاسته، همین چند مدت پیش بود كه برای تهیه یكصد و پنجاه ویلچر جهت تجهیز بعضی مراكز پزشكی و هم مردم سالمند و تهیدست و پیر روستاهای آبادان و خرمشهر، با همكاری سردار مكی یازع، دست به كار شده، تمامی هزینه ها را خود پرداختند.
تجهیز یكی از آسایشگاه های كودكان معلول و عقب افتاده در آبادان، خرج عمل خیلی از افراد نیازمند، كمك در ماجرای بی آبی شهر و... خیلی از امور ریز و درشت دیگر، كه به دوستان پیگیر تاكید داشتند كه هیچگاه نام كمك كننده افشا نشود. درست به مانند كارهای ناپیدای دیگر هنرمندانی همچون پرستویی، كیانیان، معتمدآریا و...
عشق این هنرمند را به شهرش، با برادر رزمنده اش مرحوم دكتر فرهاد فرخ نژاد می توانم قیاس كنم كه در هشت سال دفاع مقدس، قبضه چی خمپاره اندازهایی بود كه با كمترین امكانات، از شهر دفاع می كردند. عشق و علاقه شدید حمید فرخ نژاد به شهیدانی همچون شهید دریاقلی و بویژه شهید مدافع حریم و حرم، سعید سیاح طاهری را همگان می دانند و در صفحه های مجازی می توانند بیابند.


به نظرم این بحث تنها به یك علت ادامه دار شده كه همانا نداشتن متولیان حكیم فرهنگی و حكم دانا بر راس امور مشورتی هنرمندان است، تا صرفا با رفاقت و شنیدن درد دلها و تولید فضای همدلی و اقناع با منطق و (نه امنیتی كردن طبق معمول موضوعات) فرصت را از دست دشمنان قسم خورده این كشور بگیرند.
جنابان علیزاده و فرخ نژاد
باید همه با احترام به تمامی سلایق و استوار بر اصل مبحث عظمت كشورمان و مردمان مان در كنار هم باشیم و همگی با حفظ انصاف، صرفا بحث نماییم برای ایرانی بهتر، كه در غیر این صورت تجربه تاریخ نشانمان داده كه دل بیگانه و بیگانه پرست برای مردمان كشورمان نمی سوزد.
كه خدای ناكرده با مكر بیگانه، اگر ایرانی نباشد، دیگر دلیلی برای ادامه بحث بر سر چگونگی اداره این كشور شیران هم وجود نخواهد داشت.
و می دانم كه هر دو شما و ما، در آن صورت از خدای خود تنها یك خواسته خواهیم داشت؛ كه ما هم در آن روز نباشیم.
و تجربه ی مكرر تاریخ ایران تابحال نشان داده كه دشمنان، این آرزوی محال را با خود به گور خواهند برد.
اگر كه همه با هم باشیم.
انشاءالله»




1397/07/16
22:33:33
0.0 / 5
4465
تگهای خبر: فرهنگ , هنر , هنرمند
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
جاوید شو جاوید شو