تشكل ها جلوه ای از حلقه های واسطه میان امام و امت هستند

تشكل ها جلوه ای از حلقه های واسطه میان امام و امت هستند

به گزارش جاوید شو معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم انتخابات مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی، اظهار داشت: تشکل ها جلوه ای از حلقه های واسطه میان امام و امت هستند.



به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، انتخابات مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی با حضور حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام مجید باباخانی مدیرکل تشکل های دینی این سازمان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر انقلاب اسلامی برگزارشد.

حجت الاسلام عزت زمانی گفت: نظامات و تشکل های انقلابی پس از انقلاب تا حالا اتفاقات مختلفی را تجربه کردند و این تجربه ها توشه فعالیت این تشکل ها برای آینده شده است. زمانی کار تشکیلاتی توسط مردم و به رهبری امام امت در جبهه های نبرد دفاع مقدس شکل گرفت اما پس ازآن، عدم تجربه کافی یا شاید نفوذ برخی تفکرات موجب شد تفکر دولتی غلبه ی ویژه ای به نظامات مردمی پیدا کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: طی حرکات مردمی این چنینی بسیج حرکات و تفکرات انقلابی و مردمی را هدایت کرد که به نظر جریان موفقی بود اما به سبب داشتن نظام دستوری نمی توانست تمامی ظرفیت ها را به خود جذب نماید و اگر توانایی این امر را داشت بطور قطع ظرفیت خیلی خوب و قدرتمندی را تشکیل می داد.

حجت الاسلام عزت زمانی افزود: در این زمان با راهبرد رهبر معظم انقلاب و بزرگان این نظام، نظامات و تشکل ها و جمعیت های میان تخصصی با انتخابات و یک شکل خاص آغاز به فعالیت کردند که این مهم به برکت مواجهه مستقیم با دشمن در این حوزه بود. شاید نقدها و اشکالاتی هم به این تشکل ها وارد بود اما همین نکته که فعالیت ها بجای اقدام فردی، به صورت تشکیلاتی انجام می شد خود اتفاق مهم و خوبی بود.

گره خوردن و هم افزایی این تشکل ها با یکدیگر و باور به این تحول عظیم مهمست بدین سبب باید جمع هایی فرهیخته مانند همین جمع نسبت به مدیریت این تشکل ها و لطمه شناسی آنها برای حرکت به سمت تحول آینده اقدام نمایند. این تشکل ها جلوه ای از حلقه های واسطه میان امام و امت هستند، شاید این امر به تمام معنا و با تمام ضوابط آن انجام نشود اما واقعیت این است که این جمع به عنوانواسطه میان امام و امت تلاش خوبی داشته است.

وی بیان کرد: البته آفت هایی گرفتار کار تشکیلاتی است که امیدواریم تشکل های این چنینی با تشکیل اتاق فکر و هم افزایی و تشکیل هیئت های اندیشه ورز از این گره ها عبور کرده و نجات پیدا کنند.

حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به نقش تشکل ها و جمعیت های فرهنگی اشاره کرد: کمک به توسعه حلقه های میانی و کمک به رشد نیروی انسانی مؤثر از وظایف این تشکل ها خواهد بود.

در ادامه جلسه حجت الاسلام مجید باباخانی مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: این جلسه یک آغاز برای حرکتی بزرگ است و همه طرح ها و اقدامات از دل این جمع بیرون خواهد آمد. اگر مجموعه های فرهنگی استانها بتوانند ارتباط وسیعی با مجمع فرهنگی تبلیغی برقرار کنند این مجمع مهم ترین تشکل سازمان تبلیغات اسلامی خواهد بود.

باباخانی افزود: موضوع رسانه بسیار حائز اهمیت می باشد و کمتر در دستگاه های جهادی و تشکیلاتی به آن توجه می شود و پیوست رسانه ای در حرکت های جهادی و تشکیلاتی موضوع مهمی است که ما از جانب آن شکست می خوریم برای اینکه یا نمی توانیم کاری که انجام شده را به خوبی نشان دهیم و یا نمی توانیم به وسیله رسانه آنرا در جامعه گسترش دهیم و کارهای مان محدود به تبلیغ چهره به چهره خواهد ماند.

حجت الاسلام باباخانی اشاره کرد: موضوع و محور بعدی تربیت نیروی انسانی برای نسل بعدی است و مجموعه ای موفق است که برای نسل بعدی خود فکر کند و برنامه ریزی داشته باشد.

در اختتام این جلسه حجت الاسلام مهدوی ارفع بعنوان رئیس؛ محمد حسین طبرستانی بعنوان نایب رییس و حجت الاسلام عسگری بعنوان دبیر مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی انتخاب شدند.



منبع:

1399/10/18
00:16:29
0.0 / 5
856
تگهای خبر: برنامه , دستگاه , فرهنگ
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
جاوید شو جاوید شو