اختتامیه ششمین جایزه جهانی اربعین،

تركمان: پیاده روی اربعین عامل هشیاری ملت ها و دوری از غفلت هاست

تركمان: پیاده روی اربعین عامل هشیاری ملت ها و دوری از غفلت هاست

به گزارش جاوید شو ​​​​​​​ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنرانی خود در آئین اختتامیه ششمین جایزه جهانی اربعین تاکید کرد: همایش جهانی پیاده روی اربعین برای هشیاری ملت ها و دوری از غفلت هاست.



به گزارش جاوید شو به نقل از مهر، ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنرانی خود در آئین اختتامیه ششمین جایزه جهانی اربعین با محوریت «سرداران مقاومت؛ حافظان امنیت اربعین» که در حسینیه الزهرا (س) این سازمان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار نمود: حادثه کربلا و اربعین تقریباً یک جمع اضدادی است؛ از یک سو اوج عطوفت، مهر و وفاست و از طرفی دیگر که می نگریم، خشونتی از طرف دشمن اعمال شده که این خشونت به قدری جانسوز بوده که پس از سالیان دراز همچنان سوگ و عزای او تازه است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: اساساً کسانی که وارد وادی عشق می شوند، مهمترین خصلت آن این است که انسان را از توجه به خود خارج می کند و انسان نسبت به همه چیز غافل است و نسبت به خود، دائم الذکر است.
وی افزود: در متون دینی سفارش شده از ذکر و یاد خود بکاهیم و همیشه به یاد خداوند متعال باشیم. آنچه که در این حادثه اربعین می بینیم این است که امام حسین (ع) بر طبق زیارت اربعین، هدفشان «لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ، وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ» به مفهوم نجات مردم از جهل و ضلالت بوده است.
ابراهیمی ترکمان همچنین، بیان کرد: غزالی، غفلت را بیماری می داند و معتقد می باشد برای هشیار ساختن شخص غافل به سبب نیاز نیست، بلکه به سبب نیاز داریم. علتی باید به وجود آید تا غفلت زدایی کند. این علت، توجه دادن به معنویت و اخلاق است.
وی با اذعان اینکه هدف امام حسین (ع) نجات انسان ها از جهالت بود، همایش جهانی پیاده روی اربعین را علتی برای هشیارسازی ملت ها و دوری آنها از غفلت دانست.
وی در قسمتی از سخنان خود، ناگفته هایی از سلوک رفتاری و جانفشانی های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای نجات کودکی در سیستان و بلوچستان و عشق مادر به فرزند، را بیان کرد.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اشاره کرد: ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تلاش نموده ایم در این چند سال، از زاویه دید میلیون ها انسان پیاده روی اربعین را ثبت و ضبط نماییم. در این چند دوره توانستیم این حرکت را پایه گذاری نماییم و از هنرمندان برتری که این حادثه اعجاز انگیز را ثبت و ضبط کردند، تقدیر به عمل آوریم.
بنابر اعلام این خبر، به مناسبت فرارسیدن اولین سالگرد سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، آئین اختتامیه ششمین جایزه جهانی اربعین با محوریت «سرداران مقاومت؛ حافظان امنیت اربعین» امروز (۸ دی ماه) با حضور شخصیت های سیاسی و فرهنگی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل حسینیه الزهرا (س) این سازمان، انجام شد.
در این آئین، علاوه بر رونمایی از تمبر یادبود این دوره، کتاب پنج دوره قبل این جایزه و همچنین، پوستر دوره هفتم جایزه جهانی اربعین، از برگزیدگان دوره ششم هم تجلیل شد.


منبع:

1399/10/13
13:20:09
0.0 / 5
887
تگهای خبر: رونمایی , فرهنگ , هنر , هنرمند
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
جاوید شو جاوید شو