توسط مؤسسه آیه های زندگی زیبا؛

اولین خانه فرهنگی كودكان بیش فعال در ایران افتتاح می شود

اولین خانه فرهنگی كودكان بیش فعال در ایران افتتاح می شود

به گزارش جاوید شو اولین خانه فرهنگی كودكان بیش فعال در مؤسسه آیه های زندگی زیبا روز دوشنبه ۵ آبان در تهران شروع به كار می كند.



به گزارش جاوید شو به نقل از مهر، فاطمه محمدصالحی مدیر مؤسسه فرهنگی قرآنی آیه های زندگی زیبا اظهار داشت: ماه اکتبر، ماه جهانی اطلاع رسانی پیرامون اختلال بیش فعالی است؛ ازاین رو مؤسسه آیه های زندگی زیبا در نظر دارد نخستین خانه فرهنگی بیش فعالی کشور را همزمان با سالروز امامت امام زمان (عج) پنجم آبان ماه افتتاح کنند.
وی اضافه کرد: پیش از این، مرکزی جهت حمایت روحی، علمی، مادی و معنوی از این قشر قابل توجه در ایران وجود نداشته است و با راه اندازی این خانه، یعنی پشتیبانی از قشر ADHD، استعدادهای ویژه این قشر و جلوگیری از خیلی از صدمه های اجتماعی که به خاطر شرایط حاکم بر اختلال بیش فعالی می تواند بر ایجاد انگیزه و روحیه این قشر از جامعه اثرگذار باشد.
این کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی افزود: بدون شک با عنایت به اهمیت نقش پشتیبانی مذهبی از افراد بیش فعال در جهت کنترل هیجانات و تصمیم گیری های آنان، می توان بر کیفیت زندگی، شبکه افراد پیرامون بیش فعالان هم مؤثر بود.
محمدصالحی اظهار داشت: کنترل بیش فعالی بر روی مسائل اجتماعی همچون نرخ ازدواج و آمار فرزندآوری غیر قابل انکار است و این مرکز فرهنگی در نظر دارد با حمایت روحی، علمی، معنوی و فراهم آوردن پایگاهی جهت تبادل نظر و تجربه افراد مواجه با چالش بیش فعالی، فرصت معرفی مشاغل و افراد متخصصی که در حوزه بیش فعالی فعالیت می نمایند را ایجاد کنند.
وی پشتیبانی از تولید دانش در حوزه بیش فعالی در حوزه؛ مقالات و رساله های ارشد و دکتری، حمایت آموزشی از معلمین و مدرسین کشور در این عرصه، پشتیبانی از خانواده های دارای فرزند بیش فعال، پشتیبانی از بیش فعالان نیازمند در رفتن به مراکز درمانی مشاوره، کاردرمانی و روانپزشکی در مراحل بعدی برنامه های خانه فرهنگ کودکان بیش فعال عنوان نمود و اظهار داشت: سامانه آموزش و مشاوره مجانی این مرکز به نشانی ww.ayeyar.ir در خدمت خانواده ها و علاقمندان است که دوشنبه همزمان با آغاز به کار مجازی مرکز فرهنگی بیش فعالی و آغاز ولایت امام مهدی (عج) در اختیار همگان قرار می گیرد.

1399/08/08
14:33:12
5.0 / 5
1527
تگهای خبر: برنامه , فرهنگ , كیفیت , متخصص
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
جاوید شو جاوید شو