تاج الدین مطرح كرد

تاثیر تعیین یك روز برای حضور مردم با لباس محلی در كاهش بحران هویت

تاثیر تعیین یك روز برای حضور مردم با لباس محلی در كاهش بحران هویت

جاوید شو: یك عضو كمیسیون اجتماعی بحران هویت را یكی از بحران های توسعه دانست و اظهار نمود: تعیین یك روز برای حضور مردم با لباس محلی می تواند به كاهش بحران هویت كمكی شایان كرده و در حوزه نشاط اجتماعی باز می توان به آن به چشم یك ارزش افزوده نگاه كرد.


ناهید تاج الدین نماینده مردم اصفهان در گفت وگو با ایسنا مشاركت بیشتر مردم حول موضوعات ملی را سبب احساس تعلق بیشتر مردم نسبت به مسائل كشور دانست و اظهار نمود: همین كه مردم احساس كنند در تصمیم گیری و تصمیم سازی شریك شده اند، قدرت پذیرش آنها از شرایط كنونی بالاتر می رود و در مجموع سرمایه اجتماعی افزایش می یابد.
این عضو كمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به لزوم پایدار بودن مشاركت مردم اظهار داشت: این مشاركت، نباید صرفا به انتخابات محدود شود، از پس یك مشاركت پایدار می باشد كه وحدت ملی حاصل میگردد.
وی با بیان این مطلب كه بحران هویت یكی از بحران های توسعه است، تعیین یك روز برای حضور مردم با لباس محلی را سبب كاهش احتمالی بحران هویت دانست.
به قول تاج الدین، تعیین این روز می تواند كمك شایانی كند تا در مجموع در كنار اقدامات دیگر مسیر توسعه را هموارتر نماید، ضمن آنكه بهانه ایست برای بازگشت به هویت خویشتن و بعنوان یك رویداد باز می تواند نشاط اجتماعی به وجود آورده و در حوزه نشاط اجتماعی می توان به آن به چشم یك ارزش افزوده نگاه كرد اما باید به دنبال احداث نشاط اجتماعی پایدار باشیم.
نماینده مردم اصفهان در پاسخ به این پرسش كه چقدر می توان از وجود ادبای ملی مانند سعدی و حافظ برای احداث وحدت و همبستگی با برگزاری كنسرتهای خیابانی با اشعار این شاعران و پخش ملی آن در سراسر كشور توسط صداوسیما بهره برد؟ اظهار داشت: سعدی و حافظ و... سرمایه های نمادین ما هستند. این سرمایه های نمادین هم هویت بخش و هم وحدت آفرین هستند و موجب می شوند همه ما از هر طیف و دسته اجتماعی، حول آنها به محل اجماعی برسیم.
وی افزود: از آنان كه معتقدند حافظ رند بوده تا آنان كه حافظ را عارف می دانند همه به هر حال علاقه ای به حافظ دارند و در حافظیه دور هم جمع می شوند. سرمایه نمادین درست به همین معناست. استفاده از این سرمایه های نمادین در چارچوب برنامه های فرهنگی باز هم نشاط آفرین است و هم سرمایه اجتماعی را بیشتر می كند و موجب وحدت میگردد.



1397/10/13
13:55:21
5.0 / 5
4366
تگهای خبر: برنامه , فرهنگ
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
جاوید شو جاوید شو