آیا بخور جوش شیرین برای مقابله با كووید-۱۹ مفید است؟

آیا بخور جوش شیرین برای مقابله با كووید-۱۹ مفید است؟

به گزارش جاوید شو محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكی تهران می گویند تابحال هیچ مطالعه علمی ای كه نشان دهد استفاده از جوش شیرین (به هر طریق، خوراكی، بخور و... ) در مقابل ویروس كرونا تاثیری داشته، گزارش نشده است و حتی امكان دارد مقادیر نامناسب آن سبب صدمه رساندن به بدن شود.


به گزارش جاوید شو به نقل از ایسنا، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا بخور جوش شیرین برای مقابله با کووید-۱۹ مفید می باشد یا خیر، می گویند: این ادعا در ابتدا از متنی نشات گرفت که بیان می کرد در رژیم اشغالگر اسرائیل، به علت استفاده مردم از آبلیمو و جوش شیرین، هیچ موردی از کرونا رخ نداده است.
علاوه بر این، بر طبق این ادعا تغییر تعادل وضعیت اسیدی-بازی(pH) بدن می تواند در پیشگیری و درمان این بیماری موثر باشد. در مورد این ادعا، بر مبنای جست وجوی صورت گرفته هیچ مطالعه علمی کنترل شده ای یافت نشد که این ادعا را به اثبات رسانده باشد.
نکته بعدی در رد این ادعا، توانایی حیات این ویروس در دماها و وضعیت های اسیدی- بازی مختلف (۳ تا ۱۰) است.
ازاین رو جوش شیرین با pH حدود ۸ تا ۹ نمی تواند در کنترل ویروس تأثیر قابل توجهی داشته باشد، ضمن این که مصرف مواد بازی یا اسیدی به سادگی pH بدن را تغییر نمی دهد.
لازم به ذکر است که بر مبنای نظر متخصصان، استفاده نادرست از جوش شیرین می تواند سبب صدمه رسیدن به بدن شود.




منبع:

1399/05/20
22:45:16
5.0 / 5
1852
تگهای خبر: سلامت , متخصص
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
جاوید شو جاوید شو