شب یلدای تهرانی ها در مراكز فرهنگی هنری به بامداد می رسد

شب یلدای تهرانی ها در مراكز فرهنگی هنری به بامداد می رسد

به گزارش جاوید شو رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه های این سازمان برای شب یلدا با عنوان یلدای من را اعلام نمود.



به گزارش جاوید شو به نقل از مهر، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه های این سازمان برای شب یلدا را اعلام نمود و اظهار داشت: «یلدای من» از ۲۸ آذر ماه تا چهارم دی ماه با عنایت به اهمیت خانواده و لزوم تمركز بر مبحث احترام به پدر و مادر در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برگزار می گردد. این برنامه ها با شعار «خود تمام می شود آخر شب یلدای من» و با هدف صله رحم و دیدار با خویشاوندان، افزایش صمیمیت و نشاط در خانواده، ترویج سبك زندگی ایرانی اسلامی، پاسداشت آیین ها و سنت های پسندیده فرهنگی و باستانی و ارتقای فرهنگ قناعت و ساده زیستی برای شهروندان اجرا می گردد.
وی افزود: برنامه های «كاروان یلدای من» با حركت كاروان انار و اهدای انار و فال حافظ به شهروندان، «هم نشین صبح» با اجرای علی ضیا و پخش زنده از شبكه یك سیما در باغ موزه هنر ایرانی، «یلدای من» با حافظ خوانی توسط سوگل مشایخی، اجرای موسیقی زنده توسط محمد معتمدی و اجرای موسیقی رسول نجفیان در پردیس تئاتر تهران، «چله فاتحان» با تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم در برج میلاد تهران، «یك سبد یلدا» با اهدای انار در بیمارستان های كودكان، پرورشگاه ها، مراكز بهزیستی و بیماران خاص، آسایشگاه جانبازان، خانه سالمندان و خانه شهدا، «مادران چشم به راه» با بازدید سرزده از خانواده شهدای مفقودالاثر و تقدیم بسته یلدایی و «قصه های شب یلدا» با برگزاری مسابقه داستان نویسی برای كودكان با مبحث شب یلدا در كتابخانه ها همچون ویژه برنامه های پیش بینی شده است.
رییس سازمان فرهنگی هنری افزود: همینطور اجرای دو نمایش «یلدا» و «فرنگیس» در خانه سالمندان، مسابقه پازل «یلدای من» در سایت فرهنگ سرای فناوری اطلاعات و پویش یلدا در فضای مجازی با هشتگ #یلدای_من و در بخش های مسابقه عكس و فیلم یك دقیقه ای با مبحث خانواده و حافظ خوانی و مسابقه كتابخوانی از دیگر برنامه های شب یلدای سازمان فرهنگی هنری خواهد بود.
وی به برگزاری هشتمین جشنواره انار «صد دانه یاقوت» اشاره نمود و اظهار داشت: فرهنگ سرای اشراق در ایام پنجشنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ آذر ماه برنامه های ویژه ای خواهد داشت كه جشن یلدای ایرانی با اجرای گروه هنری حنانه، حافظ خوانی و موسیقی سنتی، جشن بزرگ شب یلدا با شاهنامه خوانی، استندآپ كمدی، نقالی و قصه گویی، شب نشینی یلدای هنرمندان با حضور هنرمندان، فرهیختگان و ادیبان و برنامه های میدانی در محوطه فرهنگ سرای اشراق همچون این برنامه ها خواهد بود. همینطور سراهای كودك، هنر، سلامت، كتاب و كتابخوانی، رادیو، آشپزی، ورزش و بازی و سرگرمی آماده عرضه خدمات فرهنگی به شهروندان هستند.
برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای شب یلدا با عنوان «یلدای من» از ۲۸ آذر ماه تا چهارم دی ماه در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برگزار می گردد و شهروندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به نزدیك ترین فرهنگ سرای محل سكونت خود رجوع كنند یا با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند.

1397/10/03
18:25:27
5.0 / 5
4629
تگهای خبر: برنامه , جشنواره , سبك زندگی , فرهنگ
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
جاوید شو جاوید شو