وزارت ارشاد اعلام كرد؛

مجوزهای قبلی صادره از طرف ارشاد حداكثر تا اختتام امسال اعتبار دارد

مجوزهای قبلی صادره از طرف ارشاد حداكثر تا اختتام امسال اعتبار دارد

جاوید شو: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در امتداد ساماندهی وضعیت نمایش خدمات و صدور مجوزهای گوناگون خود در اطلاعیه ای حداكثر اعتبار مجوزهای قبلی صادر شده از طرف این وزارتخانه را اختتام سال جاری اعلام نمود.



به گزارش جاوید شو به نقل از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر طبق این اطلاعیه، مجوزهای قبلی صادره از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا تاریخ مندرج در آنها و حداكثر تا آخر سال جاری دارای اعتبار است؛ اما دارندگان آنها می­ توانند سپس استقرار «پنجره­ ی واحد مجوزها و خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» مجوزهای جدید را دریافت نمایند.
همچنین در این اطلاعیه هدف از این اقدام «رعایت حقوق شهروندی و توجه به شأن والای فعالان عرصه­ فرهنگ، هنر و رسانه؛ از راه حذف روش­ های غیرضرور و اصلاح فرایندهای اداری به استناد سیاست­ های كلی نظام اداری كشور و برنامه های اعلامی دولت دوازدهم در حوزه­ فرهنگ و هنر» اعلام شده است.
صدور تنها ۳۶ فقره مجوز از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
همچنین بر طبق این اطلاعیه، از تاریخ اول دی­ماه سال جاری؛ مبنای صدور مجوز در زمینه­ های سوژه قانون «اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و سایر قوانین و مقررات موضوعه ذی ربط، تنها «۳۶ فقره مجوز» به شرح این جدول خواهد بود كه در میز خدمت الكترونیكی این وزارتخانه به نشانی sso.farhang.gov.ir قابل ملاحظه و دسترس است. گردنگیر شهروندان به دریافت مجوزی از این وزارتخانه (غیر از موارد مندرج در جدول) و یا جایگزینی فرایندهای جدید به­ جای چرخه ­های حذف­ شده، از طرف اشخاص حقیقی یا حقوقی دولتی یا غیردولتی، هیچگونه محمل قانونی نخواهد داشت.
عدم تشكیل پرونده دستی و غیرالكترونیك
بر این اساس، از تاریخ اول بهمن­ ماه سال جاری؛ تشكیل پرونده­ی دستی (غیر الكترونیكی) در كلیه­ واحدهای تابعه و وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صورت نمی­ گیرد؛ و متقاضیانی كه پرونده ­های آنان قبلاً در تهران یا شهرستان­ ها به­ صورت دستی تشكیل شده است، ضمن برخورداری از اولویت رسیدگی، به نحو مقتضی، راهنمایی خواهند شد.
سامانه ­های گوناگون صدور مجوز و سایر خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به­ صورت یكپارچه و صرفاً با یك بار ثبت نام و ارائه­ مدارك اولیه، امكان بهره گیری از همه­ خدمات و همین طور رهگیری گردش كار و فرایند را فراهم خواهند كرد.
همچنین مجوزهای قبلی صادره توسط این وزارتخانه، تا تاریخ مندرج در آنها و حداكثر تا آخر سال جاری دارای اعتبار است؛ اما دارندگان آنها می­ توانند سپس استقرار «پنجره­ واحد مجوزها و خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» مجوزهای جدید را دریافت نمایند. (مجوزهایی كه نیازی به این تطبیق وضعیت ندارند، در پنجره ­واحد اطلاع رسانی می­ شوند).
دستورالعمل­ ها و شیوه ­نامه­ های مربوط به هریك از این مجوزها، منتشر خواهد شد
همچنین در بخش دیگری از این اطلاعیه تاكید گردیده است كه از تاریخ اول اسفندماه سال جاری، دستورالعمل­ ها و شیوه­ نامه­ های مربوط به هریك از این مجوزها، منتشر خواهد شد.
با انتشار نمونه­ پروانه های جدید، تمامی پروانه­ ها یا مجوزهای ۳۶ گانه­ ای كه از آن تاریخ توسط این وزارتخانه صادر می­ شوند، دارای كد QR هستند كه اصالت و درستی آن قابل ردگیری به­ صورت برخط است.
عناوین و فهرست كامل خدمات و مجوزهای دو سازمان «حج و زیارت» و «اوقاف و امور خیریه» و باز دستورالعمل­ های مربوط به هریك، منتشر خواهد شد.
فهرست سایر خدمات مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل تسهیلات، موافقت­نامه­ ها، گواهی­نامه­ ها، تأییدیه­ ها و... باز سپس بازبینی و نهایی­ سازی، منتشر خواهد شد.
صدور مجوزی خارج از مندجات اطلاعیه تخلف محسوب می شود
در این اطلاعیه همین طور تاكید گردیده است، كاركنانی كه پس از تاریخ­ های مقرر، هرگونه مجوز، خارج از موارد مندرج در جدول زیر را صادر كنند و یا برای فعالیت های مختلف، مطالبه­ مجوزی خارج از مندرجات آن و یا مدركی افزون بر آنچه اعلام شده است را داشته باشند، متخلف محسوب می­ شوند. از عموم مراجعان تقاضا دارد موارد تخلف را به سامانه­ دفتر مدیریت عملكرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی الكترونیكی bazrasi.farhang.gov.ir و حسب مورد به واحدهای بازرسی سازمان­ های تابعه، منعكس كنند.
در اطلاعیه مورد اشاره كه از طرف دفتر نوسازی و تحول اداریِ معاونت توسعه مدیریت و منابعِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده، همین طور آمده است: در امتداد تحقق سیاست­ های دولت و نظر به تاكید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از اصحاب رسانه كه با ایفای نقش دیده ­بانی خود، استقرار دولت الكترونیك را رصد كرده و این دستگاه اجرایی را برای نیل به اهداف، یاری می رسانند، صمیمانه سپاسگزار است.

1397/08/27
23:55:58
5.0 / 5
4572
تگهای خبر: برنامه , فرهنگ , فرهنگ و هنر , هنر
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
جاوید شو جاوید شو