دبیر ستاد فناوری های اتصال پذیری خبر داد؛

رایزنی برای اختصاص گرنت بلاعوض وتسهیلات به شرکت های حوزه ارتباطات

رایزنی برای اختصاص گرنت بلاعوض وتسهیلات به شرکت های حوزه ارتباطات

به گزارش جاوید شو، دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات اظهار داشت: در موضوع تبصره 18 و اختصاص گرنت بلاعوض و تسهیلات به شرکتها درحال رایزنی با نهادهای دولتی و خصوصی هستیم.



به گزارش جاوید شو به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات ضمن بازدید از شرکت دانش بنیان فرتاک رایانش ابری شریف در جریان روند عملکرد شرکت ها، بررسی چالش های موجود در پروسه تولید محصولات و همین طور شناسایی راهکارهای برای بهبود این شرکتها در جریان قرار گرفت.
اشکان گرامی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان فرتاک رایانش ابری شریف با نام تجاری «لکسیت» در توضیحات خود با توجه به این که طرح این شرکت در فراخوان «حمایت از طرح های فناورانه در عرصه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات» با عنوان «طراحی، ساخت و فروش محصولات الکترونیکی هوشمند با بهره بردن از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین» انتخاب شده است به معرفی شرکت و دستاوردها و چالش ها این شرکت پرداخت.
وی اضافه کرد: شرکت دانش بنیان «فرتاک رایانش ابری شریف» با نام تجاری «لکسیت» فعالیت خودرا از مهر ماه ۱۳۹۹ با هدف تبدیل شدن به کامل ترین راه حل «هوشمندسازی ساختمان ایرانی» آغاز نموده است.
گرامی، تامین منابع مالی مناسب را یکی از چالش های شرکت برای توسعه و رشد برشمرد و اظهار داشت: بهتر است برای تولید محصول سرمایه گذاری های اولیه بالا داشته باشیم تا بتوانیم تحقیقات و توسعه محصولات و خدمات خودرا به بهترین نحو انجام دهیم.
وی افزود: هم اکنون باتوجه به نیاز مخاطب، محصولات و خدمات خودرا باکیفیت بالا و در زمان مناسب توسعه و تحویل می دهیم و بخش عمده نیروهای متخصص این شرکت را در عرصه فنی و مونتاژ قطعات را زنان می سازند.
سید محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات اشاره به پیشرفت فناوری و مدیریت پروژه های کارآمد، اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در توسعه فناوری و اقتصاد مبتنی بر دانش دارند. این شرکتها به طور معمول برمبنای تحقیقات و توسعه فعالیت می نمایند و بدنبال تبدیل دانش و فناوری به محصولات و خدمات جدید هستند که می توانند بازار را تحول بخشند.
وی اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان می توانند به عنوان موتورهای اصلی نوآوری در جامعه عمل کنند، نیازهای بازار را برطرف کنند و به بهبود کیفیت زندگی مردم کمک نماید.
کرباسی همین طور با تکیه بر حضور نیروهای متخصص شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: تقویت همکاری بین دانشگاه و صنعت همیشه می تواند فرصت خوبی برای کارآموزی و پروژه های تحقیقاتی، ارتباطات بین دانشگاه و صنعت را تقویت و به توسعه تکنولوژیهای جدید کمک کنند.
دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات ضمن تشویق این شرکت به نوآوری و خلاقیت اضافه کرد: در موضوع تبصره ۱۸ و اختصاص گرنت بلاعوض و تسهیلات به شرکتها درحال رایزنی با نهادهای دولتی و خصوصی هستیم. برای بهبود شرایط مالی شرکت های دانش بنیان در راه تولیدات داخلی و عدم وابستگی به کشورهای خارجی و نیز پشتیبانی از صادرات، محصولات را لازم می دانیم.

1403/03/18
01:17:11
5.0 / 5
251
تگهای خبر: الكترونیكی , خدمات , شركت , صنعت
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
جاوید شو جاوید شو