به مناسبت نیمه شعبان انجام می شود؛

برگزاری برنامه های كاروان انتظاروبچه های آفتاب درفرهنگسرای خاوران

برگزاری برنامه های كاروان انتظاروبچه های آفتاب درفرهنگسرای خاوران

به گزارش جاوید شو دو ویژه برنام كاروان انتظار و بچه های آفتاب به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان در فرهنگسرای خاوران برگزار می گردند.



به گزارش جاوید شو به نقل از مهر، اسماعیل قضات لو مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ تهران اظهار داشت: دو ویژه برنام كاروان انتظار و بچه های آفتاب به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان در فرهنگسرای خاوران برگزار می گردند.
وی اظهار داشت: برنامه كاروان انتظار با مشاركت هیئت رزمندگان اسلام برگزار می گردد. در این طرح، به مناسبت میلاد حضرت ولی عصر (عج) كفی های آذین بندی شده تدارك دیده شده است كه با اجرای گروه های سرود، تواشیح، تئاتر و مولودی خوانی، به صورت سیار در مسیرهای پرتردد شهر تهران به اجرای برنامه می پردازند.
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ تهران با بیان راه اندازی كارناوال گل و شادی در روز نیمه شعبان اظهار داشت: این كارناوال از ۴ مسیر (امامزاده حسن تا امامزاده معصوم، امامزاده علی اكبر تا امامزاده صالح، میدان نماز تا شاه عبدالعظیم حسنی و مسجد جامع بلوار ابوذر تا آستان مقدس سید ملك خاتون) به حركت در می آید. ترویج و اشاعه نشاط معنوی در میان شهروندان، نكوداشت آئین های اسلامی و ایرانی با مشاركت حداكثری شهروندان، توسعه و ترویج معارف دینی در میان نسل نوجوان و جوان و ایجاد و تقویت فضای امید، نشاط و مشاركت در سطح جامعه با محوریت انتظار فرج حضرت بقیه الله الاعظم (عج) همچون اهداف این برنامه به حساب می آید. اهدای گل، شیرینی و شكلات به عموم شهروندان از دیگر برنامه های اجرایی در این كارناوال است كه طی روزهای شنبه و یكشنبه ۱۴و۱۵ شعبان در شهر به معرض نمایش گذاشته می شود.
قضات لو همینطور اظهار داشت: ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه و عمق بخشیدن به معرفت دینی كودكان و نوجوانان در جشن های نیمه شعبان باید مورد توجه قرار گیرد و با معرفت و آگاهی همراه باشد. بر همین مبنا جشن بزرگ «بچه های آفتاب» با حضور بیشتر از هزار كودك ایرانی و جبهه مقاومت و همینطور همراهی كودكان شهدای مدافع حرم برگزار می گردد.
مدیر فرهنگسرای خاوران با اشاره به حضور خانواده شهدای حریم ولایت در این مراسم اظهار داشت: به منظور نهادینه كردن فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل و الگوپذیری از ایثارگری فرزندان و خانواده شهدا، اجرای برنامه های قدردانی و تجلیل از خانواده شهدا امری ضروری می باشد، چونكه قدردانی از این قشر قدردانی از شهدا به حساب می آید، بر همین مبنا حضور كودكان شهدای مدافع حرم در این برنامه به منظور تجلیل از این غنچه های مقاومت تدارك دیده شده است، كه در آن از كودكان شهدای حریم حضرت زینب سلام الله علیها یاد كرده و از آنها تقدیر می شود.
وی اظهار داشت: این مراسم با مجری گری محمد خوارزمی، اجرای عمو روحانی، گروه سرود شهدای افغانستان، گروه تئاتر كودك، مسابقه و پذیرایی در پردیس تئاتر تهران برگزار می گردد.
از كودكان علاقه مند دعوت می نماییم جهت شركت در جشن بزرگ «بچه های آفتاب» روز دوشنبه ۲ اردیبهشت از ساعت ۱۴ تا ۱۶ به پردیس تئاتر تهران واقع در فرهنگسرای خاوران واقع در میدان خراسان، خیابان خاوران رجوع كنند.

1398/02/12
12:31:29
5.0 / 5
4761
تگهای خبر: برنامه , شركت , فرهنگ , هنر
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
جاوید شو جاوید شو