دریالعل:

از کارگردان فیلم اولی توقع کار بیستم ابراهیم حاتمی کیا را نداریم

از کارگردان فیلم اولی توقع کار بیستم ابراهیم حاتمی کیا را نداریم

به گزارش جاوید شو مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان اوج اظهار داشت: فیلم «مسیح، پسر مریم» حتما اشکال دارد چون که ما طبعاً از یک کارگردان فیلم اولی توقع کار بیستم ابراهیم حاتمی کیا را نداریم.


محسن دریالعل در گفتگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره این که به نظر می آید بحث کمیت و فروش برای سازمان اوج بحث بسیار مهمی است تا آنجایی که در مواردی بر کیفیت تولیدات اثر می گذارد. مثلاً سال قبل در مصاحبه ای که با حامدعنقا داشتیم، انتقادهای ما درباره خلأهای فیلم نامه آقازاده توسط ایشان به رقم فروش و اقبال پلتفرمی این سریال ارجاع داده می شد؛ آیا کمیت برای سازمان اوج اولویتی بیشتر از کیفیت دارد؟ عنوان کرد: همه این ها باهم نسبت دارند و این گونه نیست که بگویم برای سازمان اوج ضرورت کیفیت ورای عدد و رقم یا عدد رقم ورای کیفیت مهم می باشد.
وی افزود: فروش و کیفیت در تعادلی باهم برای ما مهم می باشد و بعد از آن مخاطب قرار دارد؛ یعنی این سه (رقم فروش، کیفیت و مخاطب) را اگر بتوانیم به هم وصل نماییم سؤال مفهوم می یابد؛ یعنی اگر یک سریال در مجموع به لحاظ فرمی و قصه گویی سریال خوبی بود اما در آن گاف وجود داشت، همچنان که در فیلمهای روز هالیوود هم وجود دارد، پس خروجی خوب بوده است.
سریال های روز هالیوود و نتفلیکس هم از این موارد و خلأها مبرا نیستند ولی مورد استقبال عموم قرار می گیرند؛ درنتیجه وقتی یک کار توانست دیده شود و حرف خودش را بزند درست نیست که روی نقاط ضعف تمرکز شود که چنین گاف هایی داشته است
مدیر اسبق انتشارات روایت فتح عنوان کرد: بر این اساس تولید جدید سینمایی ما، فیلم مسیح پسر مریم حتما اشکال دارد چون که ما از یک کارگردان فیلم اولی طبعاً توقع کار بیستم آقای حاتمی کیا را نداریم اما توقعات در سطح و مدل خودش است. وقتی تناسبات رعایت شده باشد که چه میزان هزینه، چه جنس محتوا و برای چه نوع مخاطبی تولید شود، اگر این سه به هم وصل شود و جواب دهد؛ خروجی با همه اشتباهش نشان از موفقیت دارد.
دریالعل توضیح داد: آقازاده هم از این مورد مستثنا نیست همچنان که کار بعدی حامد عنقا هم از این مورد جدا نیست و حتما اشتباهاتی در خود دارد؛ اساساً این مورد ناگریز است چونکه محصول تولید می نماییم و گاهی سازوکار تولید به ما اجازه نمی دهد بستری را روایت نماییم و اشتباه می کنیم؛ یعنی اقتضا تولید ما را به اشتباه می اندازد؛ ضمن اینکه در بعضی موارد کج فهمی و ندانستن ما هم در این مورد دخیل است و اتفاق می افتد.
این مدیر فرهنگی اظهار داشت: باید یک محصول را به صورت کامل ببینیم و این که قابل قبول هست یا خیر؟ اما اینکه حالا مخاطب این پکیج محصول را دید یا ندید و محصول توانست حرف خویش را بزند یا نزند؟ موضوعی دیگر است که می شود در مورد آن صحبت کرد
وی درباره سریال جدید سازمان اوج تحت عنوان شهید بروجردی به تهیه کنندگی حامد عنقا که به شکلی نشان داده است شما تجربه مثبتی از همکاری با عنقا داشته اید هم توضیح داد: صدالبته؛ آقازاده از لحاظ سودآوری و گردش مالی آن قدر رضایت بخش بوده است که بخواهیم باردیگر با عنقا کار نماییم. البته در این میان باید به سطح تعامل مثبت با حامد عنقا هم اشاره نمود چون اوج سازمان بی نظری نیست و در مورد محتوا و فرم صحبت می کند.
دریالعل همینطور در پاسخ به این که چون حامد عنقا به لحاظ فروش موفق بوده سازمان اوج تمایل همکاری باردیگر با او را دارد؟، اظهار داشت: نه این گونه نیست؛ هردو مورد برای ما مهم می باشد یعنی هم باید گردش مالی باشد و هم خروجی آن قدر حرفه ای تولیدشده باشد که حرف خودش را درست بزند و هم اینکه مخاطبی که می بیند رضایت داشته باشد. این ها همه به هم وصل و محتوا در ظرف فرم است که معنا پیدا می کند.
مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان اوج درباره این که یکی از مشکلاتی که در آثار ساخته شده این سازمان مطرح است بیان نوعی ایدئولوژی مستقیم است، در این مفهوم پیام فیلم به جای نهفته بودن در اثر، گاها شعارگونه می شود؛ مانند مجموعه پایتخت ۵، توضیح داد: این سلیقه شماست؛ امکان دارد محصولی سلیقه شما نباشد و ما آنرا می پذیریم؛ حق دارید که نپسندید اما پایتخت ۵ یک سریال پرمخاطب بود. احتمال دارد اثری به مذاق شما خوش نیاید اما ما تابحال بیست سینمایی ساخته ایم و وقتی در مجموع نگاه می نماییم این حس را از مخاطبمان نمی گیریم.
احتمال دارد در یک محصول و در جایی جنس مخاطبی همراه نشود اما اگر همان محصول را مخاطب دوم ببیند، این حس را نداشته باشد و با محصول همراه شود
دریالعل افزود: حتماً تلاش می کنیم؛ زبان ما سینماست؛ هرجایی که شما حس کردید ما از زبان سینما کوتاه آمدیم یا اشتباه کردیم، حق دارید بعنوان مخاطب اعتراض کنید و ما هم بعنوان تولیدکننده حتما تجدیدنظر می نماییم. اما اینکه زبان تولیدات اوج زبانی ایدئولوژیک است را تا به امروز از مخاطبان نگرفته ایم.
به گزارش جاوید شو به نقل از خبرگزاری ایرنا، فیلم سینمایی مسیح، پسر مریم به کارگردانی علی جعفرآبادی و تهیه کنندگی مهدی فرجی و جلیل شعبانی، درامی اجتماعی از دهه ۵۰ شمسی است که قصه ای متفاوت را روایت می کند؛ این فیلم تازه ترین محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است که برای حضور در جمع ۲۲ فیلم سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر پذیرفته نشد.
دریالعل پیشتر (۱۲ دیماه ۱۴۰۰) در نشستی با حضور اهالی رسانه اعلام نموده بود که سازمان اوج سی سریال در دستور کار دارد که بخشی با وی او دی، بخشی با صداوسیما و بخشی در پیش تولید و در مرحله طرح و نگارش است.
وی گفته بود که تغییر شیفت از سینما به سریال مهم ترین ریل گذاری ماست به این علت که در یکی دو سال گذشته بازگشت سرمایه در سینما وجود نداشته است.


منبع:

1400/12/07
20:08:44
5.0 / 5
211
تگهای خبر: جشنواره , فرهنگ , كیفیت , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
جاوید شو جاوید شو