معاون پژوهشی وزیر علوم خبر داد

معرفی 61 شرکت بعنوان همکاران دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور

معرفی 61 شرکت بعنوان همکاران دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور

جاوید شو: معاون پژوهشی وزیر علوم با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری دانشگاه ها با صنعت، از معرفی 61 شرکت بعنوان همکاران دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور آگاهی داد.


به گزارش جاوید شو به نقل از ایسنا، دکتر پیمان صالحی درباب اهمیت تعامل صنعت و دانشگاه اظهار داشت: نقش پژوهش در توسعه جوامع هر روز بیشتر می شود و باتوجه به نقش آفرینی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در این موضوع، لزوم ارتباط آنها با بخش صنعت کشور و دستگاه های اجرائی در سالهای اخیر بیش از پیش پر رنگ شده است.
وی اظهار نمود: رسالت اصلی دانشگاه ها در تحقق اقتصاد مقاومتی رفع نیازها و مشکلات داخلی و بی نیاز کردن کشور از وابستگی های خارجی علمی و تخصصی است. این مساله تنها بوسیله گسترش منطقی و سیستماتیک ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت امکان پذیر خواهد بود.
به نقل از وزارت علوم، معاون پژوهشی وزیر علوم با تاکید بر این که در این راه اهمیت معرفی و تقدیر از همکاران صنعتی و اجرائی برتر دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در امتداد توسعه بیش از پیش کارهای مشترک با این همکاران بسیار ضروری می باشد، اظهار داشت: باتوجه به مکاتبات صورت گرفته، ۶۱ همکار صنعتی از دانشگاه ها و پژوهشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شده اند که حاصل آن در مجموعه ای تدوین شده است.
دکتر صالحی با بیان این که همکاران صنعتی و اجرائی برگزیده معرفی شده در این مجموعه تنها گوشه ای از صدها شرکت فعال در همکاری با دانشگاه های کشور هستند، ابراز امیدواری کرد: با گسترش اینطور همکاری ها شاهد اثربخشی تحقیقات دانشگاهی در پاسخگویی به نیازهای جامعه و صنعت باشیم.





منبع:

1400/11/06
21:07:26
5.0 / 5
537
تگهای خبر: دستگاه , سیستم , شركت , صنعت
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
جاوید شو جاوید شو