بازگرداندن مخاطب به سینما، بخشی از وظایف سامانه های فروش بلیت است

بازگرداندن مخاطب به سینما، بخشی از وظایف سامانه های فروش بلیت است

به گزارش جاوید شو یک مدیران سامانه فروش بلیت اینترنتی سینما و تئاتر، اظهار داشت: تبلیغ برای بازگرداندن مخاطب به سالن های سینما، بخشی از وظایف سامانه های فروش بلیت است.


محسن آزاددل در گفتگو با خبرنگار ایرنا، درباره فعالیت سامانه های بلیت فروشی سینما عنوان کرد: سامانه فروش آنلاین بلیت، دسترسی ساده تر مردم و مخاطبان برای تهیه بلیت سینماها را به دنبال دارد که با رقابت سامانه های مختلف نتیجه نهایی آن در نهایت به نفع فیلم، سینمادار و استقبال و فروش بیشتر در سینمای ایران است.
مدیر سامانه فروش بلیت اینترنتی گیشه ۷ درباره این که با عنایت به انتشار کرونا و شرایط سینماها چه تدابیری برای جذب مخاطب اندیشیده اند، اظهار داشت: مخاطب ذهنش درگیر همه گیری کروناست و سالن های سینما به واسطه همین مساله مدت طولانی تعطیل بودند و بعد از بازگشایی هم با حداقل ظرفیت پذیرای مخاطبان شدند، اما تبلیغات مناسبی در این حوزه صورت نگرفت، به همین جهت سامانه های فروش بلیت وظیفه سنگین تری برعهده دارند.
این مدیر فرهنگی اضافه کرد: سالن های سینمایی در مقایسه با سایر مراکز از امن ترین مکان ها برای حضور مخاطب هستند و تبلیغ این امن بودن می تواند از راه سامانه ها صورت گیرد. به این علت که مخاطب در هنگام خرید بلیت می تواند جایگاه خویش را مشخص و از میزان صندلی های خالی هم اطمینان حاصل کند. ضمن اینکه با عنایت به کمبود مخاطب پیشنهادهای تشویقی و تخفیفی هم می تواند در این حوزه اتفاق خوشایندی باشد. در واقع تبلیغ برای بازگشت مخاطب به سالن های سینما، بخشی از وظایف سامانه های فروش بلیت می تواند باشد.
آزاددل همینطور درباره خدماتی که به مخاطبان خود عرضه می کند توضیح داد: ما در درجه اول یک سامانه فروش بلیت هستیم و هدفمان از ورود به این عرصه هم این بود که از جنبه سینماداری بعنوان یکی از سینماداران مطرح در کشور فعالیت جدی داشته باشیم و از آنجاکه هم به نیازهای مخاطبان آشنایی داریم و هم به نیازهای سینماداران سعی کردیم نیازهای دو طرف را سنجیده و برطرف نماییم.
مدیر سامانه فروش بلیت اینترنتی گیشه ۷ افزود: با ورود سمفا و سامانه های جدید فروش بلیت، درصد فروش سینماها کم و به جای آن مجوزی از جانب سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد تا سامانه ها بتوانند از مخاطب هزینه خدمات آنلاین را دریافت نمایند. در حالیکه ما (گیشه ۷) در طول سال بلیت را ارزان تر از سامانه های دیگر به مخاطب عرضه می نماییم تا مخاطب از راه سامانه سمفا، هزینه واقعی بلیت را پرداخت کند.


آزاددل درباره تعداد سالن هایی که با این سامانه همکاری دارند اظهار نمود: در زمان مدیریت سیدعلی طباطبایی نژاد مدیر سابق سامانه برخی از سالن های سینمایی طی رایزنی هایی به مجموعه ما پیوستند، ما هم این راه را ادامه دادیم. در همین راستا و تنها طی دو ماه گذشته تمرکزمان را روی جذب سایر سینماها گذاشتیم که تا هم اکنون حدود ۸۰ سالن خصوصی به گیشه ۷ اضافه شده است، یعنی حدود ۴۵ سینما که با تعداد خود سالن های بهمن سبز بیشتر از ۱۰۰ سینما را شامل می شود. مذاکرات برای افزایش سینماها ادامه دارد و در صورت همکاری، بزودی حدود ۹۵ درصد از سینماهای کشور به سامانه گیشه ۷ پیوسته و فعال خواهند شد.
وی درباره این که رقابت میان سینماهای بخش خصوصی در این سامانه چگونه است، توضیح داد: نسبت ما با سینماهای بخش خصوصی همان نسبتی است که با سینماهای بهمن سبز (تحت نظر حوزه) داریم. ما در درجه اول یک سامانه فروش بلیت هستیم و رونق فروش و ترویج خرید بلیت از راه آنلاین برای ما اهمیت دارد. ایجاد خدمات بهتر باکیفیت بالاتر از راه فضای مجازی به مخاطب در دولت الکترونیک پرارزش است و از آنجائیکه ما هم مانند سایر سامانه ها اقتصادمان از راه فروشِ بیشتر، اداره می شود و داشتن سهم بیشتر در این بازار برایمان اولویت دارد، تفاوتی میان سالن های خودمان و سایرین قائل نیستیم و بیشتر از هر چیز دنبال ایجاد مزیت هایی هستیم تا سینماداران به این سمت جذب شوند. برای ما هم تجربه جدیدی است چون رقابت جالبی شکل گرفته و سینماها تلاش می کنند بیشتر دیده شوند و فروش خویش را با تبلیغات مناسب اثار سینمایی در فضاهای مجازی و شهری بیشتر کنند. در واقع در کنار هم قرار گرفتن بخش خصوصی و دولتی برای ما اهمیت دارد.
آزاددل همینطور درباره ورود این سامانه به بخش های دیگر اظهار داشت: فروش بلیت تئاترهای آزاد که در سینماها اجرا دارند مانند پردیس زندگی، پردیس نارسیس و فردیس کرج را در دست داریم که پس از محرم و صفر این بخش هم فعالیت خویش را جدی تر خواهد نمود. بازدید از موزه ها، کنسرتهای موسیقی، مدارس فیلمسازی همچون مراکزی هستند که در نظر داریم تا با آنها مذاکراتی داشته باشیم. تلاش کردیم برای مخاطبان در تمام طول سال پیشنهادهای تشویقی داشته باشیم و در آینده نه چندان دور و بزودی باشگاه مشتریان را هم راه اندازی خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: حوزه هنری با در اختیار داشتن بیشتر از ۳۰ درصد سالن های سینمایی کشور سالیان سال در صدد راه اندازی سامانه فروش بلیت اینترنتی بود؛ با راه اندازی سمفا (سامانه مدیریت فروش و اکران سینمای ایران) توسط سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایجاد فرصت برای سامانه های متقاضی سال قبل این امکان در کمترین زمان ممکن برای ما فراهم گردید تا بعد از کسب مجوزهای لازم، کار خویش را در جهت جذب و خدمات رسانی به مخاطبان خود آغاز نماییم. در واقع گیشه ۷ یکی از محصولات حوزه هنری است که در جهت جذب مخاطب شکل گرفته است.



منبع:

1400/06/05
16:19:06
5.0 / 5
974
تگهای خبر: آنلاین , اینترنت , حوزه هنری , خدمات
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
جاوید شو جاوید شو