نشان ملی گردشگری هویت صنعت توریسم

نشان ملی گردشگری هویت صنعت توریسم

به گزارش جاوید شو وزارت میراث فرهنگی رسماً مکلف شد نشان (برند) ملی گردشگری ایران را نماد صنعت گردشگری برپایه هویت ایرانی - اسلامی طراحی کند نشانی که می تواند مسیر بازاریابی در این عرصه را هموار کند.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی اصغر مونسان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: خلأ نشان ملی گردشگری‬⁩ از چالش های همیشگی این صنعت بود، با تلاش و پیگیری همکارانم نشان_گردشگری طراحی و مسیر بازاریابی در این عرصه هموار شد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی به با ابراز امیدواری برای روزهای خوب در ⁧‫پسا_کرونا‬⁩ برای گردشگری ایران اضافه کرد: امروز با حمایت هیئت وزیران، آئین نامه اجرایی نشان ملی گردشگری به تصویب رسید.
مونسان هفته گذشته در آئین افتتاح طرح های ملی در رشت گفته بود که پیش از این در مورد سند استراتژیک گردشگری کشور برنامه مدونی نداشتیم که خوشبخانه در دولت دوازدهم این سند تصویب و سند برند ملی گردشگری برای توسعه گردشگری هم اجرا شده است.
وی همینطور نظام جامع آموزش گردشگری کشور را یکی از نیازمندی های این صنعت عنوان و تصریح کرد که با تدوین سند استراتژیک گردشگری و سند برند ملی گردشگری در این دولت، تحول خاصی در در حوزه گردشگری روی خواهد داد.
در همین چارچوب هیات وزیران آئین نامه اجرایی نشان (برند) ملی گردشگری جمهوری اسلامی ایران را تصویب کرد.
به گزارش جاوید شو به نقل از ایرنا، آئین نامه اجرایی نشان (برند) ملی گردشگری جهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۰) در جلسه هیات وزیران به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی تصویب گردید.
هیات وزیران در جهت تکلیف مقرر در قانون تشکیل وزارت (سازمان سابق) میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص انجام برنامه های تبلیغی در حوزه گردشگری از جانب این وزارت خانه و هم نقش قابل توجه نشان ملی گردشگری در ارتقای هویت صنعت توریسم کشور، آئین نامه اجرایی نشان (برند) ملی گردشگری جمهوری اسلامی ایران را از تصویب گذراند.
مطابق این آئین نامه، نشان (برند) ملی گردشگری جمهوری اسلامی ایران برپایه هویت ایرانی - اسلامی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طراحی و بعد از تأیید شورای راهبری و نظارت بر سند استراتژیک توسعه گردشگری ابلاغ می شود.
همچنین برنامه عملیاتی و اجرایی و ساز و کار همکاری دستگاههای اجرایی ذیربط در مورد نشان (برند) ملی گردشگری، توسط وزارت میراث فرهنگی، تهیه و تدوین و بعد از بررسی و تأیید در کارگروه های تخصصی نشان (برند) ملی گردشگری که ذیل شورای راهبری و نظارت بر سند استراتژیک توسعه گردشگری تشکیل می گردد، از جانب این شورا ابلاغ می شود.
علاوه براین، دستگاههای اجرایی موظفند، به منظور ترویج و نهادینه سازی نشان (برند) ملی گردشگری، اعتبارات مورد نیاز برای اجرای فعالیت ها و اقدامات حمایتی را در قالب اعتبارات سالانه خود پیشبینی و به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه نمایند.



منبع:

1400/03/12
23:02:07
5.0 / 5
265
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
جاوید شو جاوید شو