دبیر دومین جایزه سال استیكر :

شركت كنندگان جایزه استیكر در نشان دادن احساسات موفق بودند

شركت كنندگان جایزه استیكر در نشان دادن احساسات موفق بودند

دبیر دومین جایزه سال استیکر نشان دادن حالت ها و احساسات مختلف را در بحث استیکر نکته ای بسیار مهم خواند و اعتقاد دارد که شرکت کنندگان بخصوص در دوره دوم این رویداد در این امر بسیار موفق بودند.



سیدمسعود شجاعی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره دومین جایزه سال استیکر، عنوان کرد: تصور من این است که برگزاری این جشنواره رویدادی بسیار مهم در فضای مجازی بشمار می رود و بسیار پرارزش است که استیکرهایی تولید شود که متناسب با فرهنگ بومی ایرانی باشد.

وی اضافه کرد: دوره اول این رویداد واقعا برای ما غیرمنتظره بود و کارهای بسیار خوبی دریافت کردیم. سال جاری تلاش برگزارکنندگان در مجموعه آی گپ و حتی شرکت کنندگان خیلی بیشتر بود و در نهایت ما به یک تصمیم جدید رسیدیم که استیکر متحرک را هم اضافه شود.

دبیر دومین جایزه سال استیکر افزود: یکی از جذابیت های ویژه ای که می توان در مورد آن صحبت کرد، همین استیکرهای متحرک است که از لحاظ بصری خیلی جذاب تر و زیباتر است؛ خصوصا وقتی ما با فرهنگ بومی خودمان این آثار را خلق می نماییم از هر جهت عالی است.

وی اظهار نمود: سال جاری علاوه بر بحث استیکر متحرک که به این رویداد افزوده شد، کارگاه های آموزشی که به صورت ضبط شده در اختیار علاقه مندان قرار گرفت بسیار اثرگذار بود. سال قبل یکی از اشکالات جدی استیکرها استفاده بیش از اندازه از جزئیات بود که در ابعاد کوچک استیکر اصلا دیده نمی شوند؛ اما بر پایه آموزش هایی که طی کارگاه های آنلاین توسط علی رادمند و پدرام اعتمادی اساتید این حوزه عرضه شد، ما سال جاری این تفاوت را در بخش داوری کاملا احساس کردیم.

شجاعی طباطبایی اظهار داشت: به نظر من وقتی این رویداد بسیار ممتاز، استمرار می یابد و جایگاه خاصی پیدا می کند، می تواند کارگشا و موثر واقع شود. در بحث استیکر نکته ای که بسیار مهم می باشد نشان دادن حالت ها و احساسات مختلف است که فکر می کنم شرکت کنندگان خصوصا در دوره دوم این رویداد در این امر بسیار موفق بودند.

وی افزود: از لحاظ تکنیکی کارگاه ها و کلاس های آموزشی که به صورت ویدیویی انتشار یافت، بسیار اثرگذار بود و در نهایت این مجموعه هایی که عرضه می شود نه تنها در آی گپ، بلکه می تواند در سایر پیام رسان ها گسترش پیدا کند.



دبیر دومین جایزه سال استیکر عنوان کرد: یکی از اشکالات ما این بود که از بعضی مسؤلان انتظار داشتیم که حمایت ویژه ای از این رویداد داشته باشند، چونکه این جشنواره به صورت بومی و ایرانی در حال برگزاری است و به نظرم نیازمند حمایت جدی است، اما متاسفانه چنین چیزی را شاهد نبودیم؛ البته من فکر می کنم مجموعه آیگپ بسیار جدی وظیفه خویش را انجام می دهد.

این هنرمند اظهار داشت: جایزه سال استیکر که توسط پیام رسان آیگپ برگزار می گردد جایگاه ثابت و ویژه ای میان نمایشگاه ها و مسابقات پیدا کرده و در تقویم رویدادهای در ارتباط با این حوزه جای خویش را یافته است و نکته دوم اهمیت خروجی این رویداد است. دیده شدن کارگاه های آموزشی هم مساله مهمی بود و من تصور می کنم نظمی که در این راه بوجود آمده باعث ایجاد یک استمرار می شود و این جشنواره به شکل هدفمند و موثر به کار خود ادامه می دهد.

وی تصریح کرد: فکر می کنم این استمرار، جایزه سال استیکر را به یک رویداد کاملا ویژه و خاص تبدیل می کند. شاید حتی بسیاری از این آثار از استانداردهای بین المللی هم بالاتر و قوی تر باشد و این رویداد می تواند زمینه را برای عرضه آثار بومی و فرهنگی ایران در سطح جهانی فراهم آورد.
هدف از برگزاری این رویداد طراحی استیکر بر مبنای فرهنگ بومی ایران در سه بخش شخصیت های ایرانی، موضوعات نوستالژیک و آزاد و همینطور طراحی استیکر متحرک بر مبنای فرهنگ بومی ایران است.

بهرام عظیمی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، علی رادمند، امیرحسین ایماغیان و امیر یاسمنی داوران دومین جایزه سال «استیکر» هستند.
اختتامیه دومین جایزه سال «استیکر» به دبیری سید مسعود شجاعی طباطبایی ۳۰ دیماه سالجاری برگزار می شود.



منبع:

1399/10/16
12:11:57
0.0 / 5
851
تگهای خبر: جشنواره , فرهنگ , هنر , هنرمند
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
جاوید شو جاوید شو