در تازه ترین برنامه سیم و زر رادیو فرهنگ:

باهم اندیشیدن راز گفت وگو نقد و بررسی می گردد

باهم اندیشیدن راز گفت وگو نقد و بررسی می گردد

جاوید شو: برنامه این هفته سیم و زر رادیو فرهنگ به گفت وگو با فاطمه صدرعاملی مترجم كتاب باهم اندیشیدن راز گفت وگو اختصاص دارد.



به گزارش جاوید شو به نقل از مهر، كتاب «باهم اندیشیدن راز گفت وگو» نوشته مارتینا و یوهانس هارتكه مایر و ل. فریمون دوریتی و ترجمه فاطمه صدرعاملی مبحث این هفته برنامه سیم و زر است. این برنامه از ساعت ۲۱: ۳۰ دقیقه جمعه ششم مهر از رادیو فرهنگ پخش می گردد.
نویسندگان كتاب «باهم اندیشیدن راز گفت وگو» در یازده فصل به بیان چیستی مفهوم «گفت وگو» و همینطور آموزش عملی آن به همراه مثال های متنوع پرداخته اند. عناوین فصول یازده گانه كتاب به ترتیب عبارتند از: «هدف از تالیف كتابی درباره گفت وگو»، «چرا انسان ها به گفت وگو روی می آورند؟»، «منظور از گفت وگو چیست؟»، «۱۰ شرط اساسی گفت وگو»، «روند گفت وگو»، «شیوه های اساسی گفت وگو»، «گفت وگو در زندگی روزمره اجتماعی»، «گفت وگو در مدرسه»، «گفت وگو در سازمان ها»، «گفت وگو و سیاست» و «گفت وگوی زیست محیطی».
كتاب ضمیمه ای هم درباره چگونگی برپایی كارگاه های گفت وگو دارد. همینطور در انتهای كتاب منابع مورد استفاده برای نگارش و منابعی برای مطالعات بیشتر به تفصیل معرفی شده اند. «باهم اندیشیدن: راز گفت وگو» را انتشارات اطلاعات منتشر نموده و تابحال هم این كتاب به چاپ سوم رسیده است.
فاطمه صدرعاملی، متولد ۱۳۲۵ در تهران، نوه دختری حضرت آیت الله العظمی سیدصدرالدین صدر و خواهرزاده امام موسی صدر است. او تحصیلات خویش را تا مقطع دیپلم در ایران دنبال كرد. بعد از آن به دنبال ازدواج با مرحوم دكتر سیدصادق طباطبایی در سال ۱۳۴۷ به محل تحصیل همسرش، یعنی كشور آلمان مهاجرت كرد و تحصیلات خویش را در این كشور ادامه داد و در مقطع كارشناسی ارشد در رشته تعلیم و تربیت فارغ التحصیل شد. صدرعاملی از دوران زندگی و تحصیل خود در كشور آلمان در مجامع علمی و فرهنگی این كشور از منادیان گفت وگوی بین شرقی ها و غربی ها بود و در سال ۱۳۸۲ هم در ایران كانون گفت وگو را راه اندازی نمود و هم اكنون عضو هیات مدیره این كانون است كه در زمینه اشاعه فرهنگ گفت وگو در ایران تلاش می كند.
برنامه «سیم و زر» هر جمعه از ساعت۲۱: ۳۰ تا ۲۲، از رادیو فرهنگ با سردبیری امین خرمی و گویندگی فاطمه اسحاق تبار در پوشش فركانسی اف.ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و ای.ام ردیف ۵۸۵ كیلوهرتز پخش می گردد.

1397/07/08
10:33:40
0.0 / 5
4428
تگهای خبر: برنامه , فرهنگ
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
جاوید شو جاوید شو