برنامه های انجمن مفاخر فرهنگی تا اختتام امسال

برنامه های انجمن مفاخر فرهنگی تا اختتام امسال

جاوید شو: معاون آموزشی و پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی كشور با اشاره به برخی برنامه های انجمن آثار و مفاخر فرهنگی كشور از بزرگداشت چند تن از حكما، فلاسفه و مفاخر علمی كشور تا اختتام امسال آگاهی داد.


به گزارش جاوید شو به نقل از ایسنا، كاوه خورابه در حاشیه برگزاری چهارمین همایش قومس شناسی در سمنان به خبرنگاران اظهار نمود: تا اختتام امسال چندین آیین بزرگداشت مفاخر كشور در جای جای ایران برگزار می گردد كه آیت الله جوادی آملی و اقبال لاهوری، غلامرضا اعوانی و خواجه نصیرالدین طوسی همچون آنها هستند.
وی بر ضرورت نكوداشت متفكران و اندیشمندان فرهنگی اصرار كرد و افزود: معرّفی و بزرگداشت عالمان و متفكّران عرصة فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی و احیا و انتشار آثار ارزندة آنان از اولویت های كاری در انجمن مفاخر است.
خورابه معرّفی آثار فرهنگی و تمدنی را مهم خواند و اضافه كرد: تبیین نقش و سهم ایرانی ها در اعتلا و ارتقای فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی از سرفصل ها و اولویت های انجمن در برگزاری همایش ها، نكوداشت ها و برنامه های فرهنگی و علمی است.
وی به نقش مهم حكما و فلاسفه ایرانی و اهمیت هنر و فلسفه اشاره و اشاره كرد: هنر و فلسفه انسان ساز است و به انسان ها می آموزند كه چگونه مهرورزانه و مهربانانه زندگی و دنیای بیرون و درون خودرا با یكدیگر تطبیق دهند.
معاون آموزشی و پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی كشور با تقدیر از برگزاری چهارمین همایش قومس شناسی در سمنان افزود: نام این همایش ما را به سمت یك مفهوم تمدنی كه مفاهیمی از فرهنگ را باز با خود دارد رهنمون می كند.
وی با تاكید بر اینكه باید در زمینه شناخت آموزه های تمدنی و فرهنگی از تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها بهره برد اظهار داشت: حفظ، احیا و بازنشر آثار فرهنگی ثمین در كنار معرفی مفاخر فرهنگ و اندیشه ایران زمین، از دغدغه های فعالان انجمن آثار و مفاخر فرهنگی كشور است.
اختتامیه چهارمین همایش ملی قومس شناسی كه با حضور تعدادی از اندیشمندان، صاحب نظران و اهل قلم در سمنان در حال برگزاری است غروب امروز برگزار می گردد.




1397/10/08
14:07:50
5.0 / 5
4338
تگهای خبر: برنامه , فرهنگ , موزه , هنر
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
جاوید شو جاوید شو