به گزارش جاوید شو مراكز دانشگاهی و شركت های طراحی بازی در چالش ˮسرمایه شناختی و طراحی بازیˮ، حدود ۵۰ طرح عرضه كردند.
به گزارش جاوید شو به نقل از ایسنا، در چالش "سرمایه شناختی و طراحی بازی" كه از طرف شتابدهنده شناختی و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برگزار می شود، مراكز دانشگاهی و شركت های طراحی بازی از ۱۰ استان كشور، حدود ۵۰ طرح را برای ارزیابی و بررسی ارائه كردند.
از مجموع حدود ۵۰ پروپوزال دریافت شده، تعداد ۳۰ ایده پیشنهادی به بازی های دیجیتال اختصاص دارد و ۹ طرح پیشنهادی نیز حوزه بازی های فیزیكی و قلم كاغذی و ۱۰ طرح نیز به طور مشترك در هر دو زمینه بازی های دیجیتال و فیزیكی و قلم و كاغذی را در بر می گیرد.
در طرح ها و ایده های پیشنهادی از طرف این مراكز در این چالش، طیف كودكان و نوجوانان بیشترین گروه هدف را در طراحی بازی می سازند.
طرح های پیشنهادی مراكز دانشگاهی و شركت های طراحی بازی در این چالش با حضور داوران و متخصصان حوزه های علوم شناختی درحال بررسی و ارزیابی است.
در این چالش، شناختی بودن طرح و حضور حداقل یك متخصص از حوزه علوم شناختی در تیم از معیارهای مهم ورود تیم ها به مرحله بعد است.
تیم های برگزیده (حداكثر ۱۰ تیم) از تاریخ ۳۰ بهمن ماه وارد مرحله پیش شتابدهی شده و این زمان تا ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.
چالش "سرمایه شناختی و طراحی بازی" با هدف توسعه ارتباط بین رشته ای و معرفی بازی های شناختی بعنوان یكی از زمینه های كارآفرینی و سرمایه گذاری با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی برگزار می گردد.
ارتقای سطح بازی ها از جنبه های صرفا تفریحی به پرورش شناختی و پشتیبانی از تیم های خلاق و نوآور از دیگر اهداف برگزاری این چالش است.