رایزنی فرهنگی ایران در بایرن خبر داد؛

پروژه ای بین فرهنگی مهاجران در خدمت مهاجران

پروژه ای بین فرهنگی مهاجران در خدمت مهاجران

جاوید شو: پروژه ای بین فرهنگی برای كمك به حفظ سلامت مهاجران در بایرن راه افتاده است. شعار این پروژه این است: اگر كسی اطلاعات كمی از زبان آلمانی دارد، نباید برای مسائل مربوط به درمان با مشكل مواجه شود.



به گزارش جاوید شو به نقل از مهر، «اگر كسی اطلاعات كمی از زبان آلمانی داشته باشد، نباید برای مسائل مربوط به سلامت و درمان با مشكلی روبه رو شود.» این شعار پروژه بین فرهنگی «با مهاجران برای مهاجران» است. در این پروژه، به مهاجرانی كه سال ها در آلمان زندگی كرده اند، آموزش داده می شود تا برای پیشگری از بیماری، مراجعه به پزشك و روند درمان به مهاجران جدیدالورود كمك كنند.
در این پروژه، مهاجرانی كه آموزش می بینند، اطلاعات مورد نیاز در حوزه بهداشت و درمان را به زبان مادری خود در اختیار هموطنان شان كه تازه به آلمان آمده اند، قرار می دهند. این اطلاعات می تواند درباره واكسیناسیون، بهداشت كودك و همین طور مراقبت از سالمندان باشد. تاكنون، بیشتر از ۶۳۰ نفر بعنوان واسطه گر سلامت در سراسر بایرن آموزش دیده اند. همین طور از سال ۲۰۰۸، ۲۷۸۰ برنامه آموزشی و اطلاع رسانی به ۴۵ زبان برگزار شده است كه ۳۵۱۵۰ نفر در آن شركت داشته اند. دولت ایالتی بایرن بیشتر از ۱.۶ میلیون یورو به این پروژه مختص كرده است.
ملانی هومل، وزیر بهداشت بایرن در این زمینه اظهار داشت: در سال گذشته، توانستیم مكان هایی را كه برای آموزش مهاجران در نظر گرفته ایم، افزایش دهیم. همین طور برای امسال، ۲۷۰ برنامه آموزشی و اطلاع رسانی برای مهاجران برنامه ریزی شده است. علاوه بر این، دفترچه راهنمای چند زبانه «بهداشت و مراقبت در دوران كهن سالی» به زودی به زبان های عربی، آلمانی، انگلیسی، روسی و تركی منتشر خواهد شد.
این خبر را رایزنی فرهنگی ایران در آلمان برای مهر ارسال كرده است.


منبع:

1398/10/23
14:11:01
5.0 / 5
4332
تگهای خبر: برنامه , سلامت , شركت , فرهنگ
این پست جاوید شو را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
جاوید شو جاوید شو